Vraag

Wordt er hier ook iemand gek van zijn of haar ouders?

  • 15 August 2023
  • 2 reacties
  • 46 Bekeken

Reputatie 5
Badge +3

Ja ik heb dus vaak ruzie met mijn ouders enzo en mijn zusje wordt 10000% voorgetrokken ook al zeggen ze van niet en als ik dan met een argument wil komen wat sterk is dan moet ik "mijn grote bek houden en naar je kamer" gaan. Er wordt ook vaak gedreigd met slaan ofzo maar dat doen ze dus niet bij mijn zusje. Is er iemand die kan helpen?

Groetjes Archer 


2 reacties

Badge

Laat duidelijk zijn dat ik je wel geloof, maar ik ga het toch vragen: waarin trekken ze je zusje voor? Als jullie je allebei aan een bepaalde regel moeten houden en zij doet dat beter dan jij, dan is het logisch dat je ouders haar minder zwaar straffen dan dat ze jou straffen. Maar als jullie allebei hetzelfde gedrag vertonen zouden daar dezelfde consequenties aan moeten hangen.

Hoe weet je overigens dat ze nooit dreigen met slaan naar je zusje? Ben jij altijd bij haar als zij conflict met jullie ouders heeft? Het zou namelijk ook kunnen dat ze dat niet in jouw bijzijn als dreigement gebruiken.

Reputatie 5
Badge +3

@IkHebGeenIdee ik moet alle klusjes in huis doen waar je vies van word als ik het niet wil, bij conflicten waarin mijn zusje en ik even veel schuld hebben krijg ik 10 keer meer straf en meestal mijn zusje niks, ik mag nooit uitpraten en zij wel. Als zij liegt over iets wat ik gedaan zou hebben wat niet zo is dan krijg ik niet eens de kans om mezelf te verdedigen en ze hebben haar echt nog nooit geslagen of gedreigd haar te slaan

Reageer