word ik mishandeld door mijn moeder?

  • 11 May 2021
  • 1 reactie
  • 69 Bekeken

hi!

mijn naam is nikita, ik ben 13 en ik ben non-binair en bisexueel. ik vraag mij af of ik mishandeld word, of niet. mijn  moeder word vaak boos om kleine dingen zoals naar muziek luisteren met oordopjes of met een te lage stem praten, ik heb namelijk best een diepe stem voor een ‘meisje’ (ik ben non binair maar mijn moeder is transfobisch) ze slaat me of scheld me dan uit, vaak word ik dan best boos , maar meestal vergeef ik haar na een paar minuten. soms word ze ook heel erg boos en slaat ze me in elkaar en pakt ze mijn telefoon af (ze heeft het een keer voor bijna 2 maanden afgepakt) ze wilt niet dat ik online vrienden heb, maar ik ben slecht in het maken van vrienden in het echt. ik moest bijna al mijn chat apps verwijderen (discord, viber etc.) ze wilt dat ik me als een ‘nette dame’ gedraag, maar ik ben helemaal geen meisje en ik kan het haar ook niet vertellen omdat ze niet in non binaire mensen gelooft. ik heb hier met vrienden over gepraat en zij zeggen dat dit echt niet normaal is en dat het mishandeling is, ik heb er vaak ook over nagedacht om weg van huis te rennen, maar ik heb geen vrienden of familie waar ik naartoe kan en als ze me zou vinden zou ze me nog meer slaan.  ik heb het een paar jaar geleden aan mijn oma en aan mijn school verteld. zij wouden met mijn moeder praten, maar ik was bang dat ik nog harden geslagen zou worden.  hebben jullie misschien advies en antwoord op mijn vraag? 


1 reactie

Reputatie 6
Badge +3

Hey nikita_gallant,

Vreselijk dat je moeder je slaat. Ik weet er niet veel van af maar dit lijkt mij wel kindermishandeling. Het is ook niet fijn dat ze niet accepteert dat je je meisje voelt zoals je moeder wil. Jij moet kunnen zijn wie je wil, of je moeder dat leuk vindt of niet!

Ik denk dat het het beste is als je het met iemand gaat overleggen. Dat kan je mentor of vertrouwenspersoon zijn, of de kindertelefoon. Zij kunnen dan een plan maken en advies geven wat je verder kunt doen.

Mijn medeleven!

Groetjes iemand.

Reageer