Hi Sphie,
Wat naar zeg. Ik snap dat je dit moeilijk vindt..
Dat je moeder je iedere week meerdere keren slaat valt volgens mij inderdaad onder een vorm van mishandeling en dat is natuurlijk niet oké.. Het lijkt mij ook een goed idee om hulp te zoeken. Heb je iemand waar je terecht kan? Misschien kan je dit eens met je vader bespreken of met een ander familielid of met iemand anders die jij vertrouwd.
-
Lichamelijke mishandeling
Van lichamelijke mishandeling is bijvoorbeeld sprake als een volwassene regelmatig een kind slaat.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/kindermishandeling/wat-kindermishandeling-is
Je kan ook iedere dag met de kindertelefoon bellen of chatten voor hulp en ondersteuning!
Heel veel sterkte gewenst!
Groetjes,
NaamNietBekend
Hoi Sphie, slaan is altijd verkeerd. Als je er met je vader over zou praten dan? Straf is normaal , maar slaan echt niet. Is het echt meppen ? Dan moet je er ect met iemand over praten want dat is echt verkeerd. Weet je ? Bel eens met de kindertelefoon, ze zijn echt heel lief en weten wat je kunt doen ! :)
Succes meis ! Je verdient het :)
Lieve groetjes Ellen -xxx-
Hoi Sphie. Heel veel sterkte ik kan het niet beter zeggen dan de tips van Naamnietbekend en Ellen. Go for it !
Grtz en liefs Julian X
Niemand heeft recht om je te slaan
Als je mishandeld wordt
Krijg je geen eten
Heb je geen vrijheid
Krijg je geen kleren
En krijg je ook weinig water
Zelle
Ahh slaan is zo erg, ga met iemand praten die je vertrouwt of je kunt met de kindertelefoon bellen want ze zijn hartstikke aardig.
Praat met een vertrouwenspersoon
MCES
Slaan == slaan en of ze het hard doet of niet zeg het tegen je vader of je mentor of een vertrouwenspersoon
Even een duidelijke reactie JA, JE WORD MISHANDELD.
Tips hier tegen zijn:
- Naar veilig thuis gaan
- Naar mentor
- Naar vertrouwens persoon
- Filmen en naar je vader gaan
- Filmen en naar de politie gaan
- Vertel dit aan iemand die je vertrouwd
- Je kan naar je huisarts gaan
- Bel of chat de kindertelefoon
- Praat er over met…. Ons!
Dit zijn de tips die ik voor je heb