Vraag

word ik geestelijk mishandeld?

  • 15 August 2022
  • 2 reacties
  • 86 Bekeken

Badge

Hoii, 

ik ben een 13 jarig meisje wat al vanaf haar 11de bij haar vader woont. 
ik heb een moeilijke jeugd gehad en ben snel opgegroeid, me moeder heeft mij en me broer 4 keer in de steek gelaten waardoor we nu beide bij me vader wonen.

Ik heb gezegd niet meer naar me moeder te gaan aangezien ze me in de steek heeft gelaten. Nu is mijn vader altijd al zo geweest, maar hij schreeuwd om de kleinste dingen en word er enorm boos om.  Ook als er iets in de auto is waar hij het niet mee eens is gaat die meteen heel hard op de rem - waar we ook rijden en schreeuwd die me helemaal kapot. Ik heb al me hele leven jeugdzorg maar hun weten hier half van maar voeren niks uit. Laatst heeft hij me ook erg hard vastgegrepen bij me schouder/arm waar nu ook een hele grote blauwe plek zit en had ik me kamer netjes opgeruimd maar toen moesten er spullen van hem in staan (wat ik niet leuk vond) waardoor die mijn ventilator kapot heeft gegooid en me deur kapot heeft gemaakt en veel meer. Ik weet niet of dit echt normaal is maar ik ben erg bang voor hem maar durf soms ook terug te schreeuwen maar dit kan zo niet verder. Heeft er iemand tips wat ik nu kan doen?

 

XXx latespringfirstlove 


2 reacties

Het is in ieder geval niet normaal je vader overal zo op overreageren en het is ook heel begrijpelijk dat je bang bent voor je vader. Ik weet echter niet wat je er precies tegen kan doen. Misschien kan je met de kindertelefoon bellen als je denkt dat het je gaat helpen.

Sterkte!!!

Reputatie 6
Badge +3

Hey Latespringfirstlove,

Het is in ieder geval niet normaal wat je vader doet!

Je zou op een rustig moment met je vader kunnen praten (als hij ervoor openstaat). Hij vindt het waarschijnlijk ook niet leuk om zo boos te doen, dus misschien kunnen jullie samen tot een oplossing komen zodat hij minder boos wordt.

Ook kan je met Veiligthuis bellen/chatten. Zij zijn er voor dit soort situaties, dus zij kunnen je vast ook verder helpen.

Ik hoop dat het een beetje goed komt!

Groetjes iemand.

Reageer