Woede?

  • 19 October 2018
  • 3 reacties
  • 95 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi, dit is de eerste keer dat ik een topic start.. Ik ben een meisje v 16 jaar, ik woon alleen met mijn moeder. Mijn moeder heeft vroeger echt veel meegemaakt en dan praat ik over de oorlog ( niet in Nederland) tot aan loverboy praktijken.. Ben ook een tijdje uit huis geplaatst maar ik woon nu weer thuis. Ik merk dat als ik ruzie met mijn moeder heb ik haar altijd zo erg belachelijk maak, en uitscheld etc. Ik praat er nu wel nuchter over ik weet ook dat het erg is. En dan scheld ik haar ook gewoon uit voor k**** hoer (terwijl ik me er aan erger als mensen die ziekte als scheldwoord gebruiken) en dan zeg ik bijv. Lekker voor je he dat me vader je als hoer heeft laten spelen pff echt heel heftig dit nu ik het zo typ, en mijn moeder d’r vader is gestorven zeg maar en dan zeg ik gewoon :” je k**** vader” was jij maar dood, en me moeder scheld me ook uit hoor het komt van beide kanten. Niet dat ik het goed kan praten, maar zodat jullie een betere zicht er op kunnen krijgen. Het is echt heel erg terwijl mijn moeder heeft al zoveel erge dingen mee gemaakt en ik zie ook dat ik haar echt veel stress bezorg, ze verwaarloost het huis, ik lig heel de dag op bed, me moeder probeert zo veel mogelijk uit huis te zijn. En bijvoorbeeld me moeder koopt soms slaappillen omdat ze anders niet kan slapen , maar we hebben 100 euro weekgeld en die pillen zijn best prijzig dan hebben we soms ook gwn echt niks te eten en te drinken dan zeg ik ook, kijk wat voor moeder je bent.. Ik heb ook een gezinsvoogd, maar als zij er is doen we alsof we de gelukkigste zijn omdat ik nu thuis geen regels heb, ik kan gwn doen wat ik wil. Maar mocht ik weer naar een groep gaan is daar structuur enzo, wat opzich wel goed is maar ik wil zelf kunnen bepalen. En wanneer ik 18 ben, ben ik ook echt van plan gelijk weg te gaan. Sorry dat het zo langdradig is, wat ik wilde vragen is hebben jullie misschien tips om mijn woede in te houden als ik met mijn moeder spreek? Dat ik haar niet zo uit scheld tenminste want het floept er altijd uit. Bedankt voor het lezen. Er is nog zoveel meer wil je echt een betere beeld krijgen van de situatie maar dan duurt dit echt heel lang hahahaha. Nja nogmaals bedankt. ❤️❤️✨

3 reacties

Heyy,
wat een heftig verhaal! Misschien is het een idee om gezinstherapie te nemen, dan kunnen jij en je moeder beide geholpen worden, want volgens mij hebben jullie het allebei lastig. En het er eerlijk over hebben met je gezinsvoogd lijkt me ook wel handig, hij/zij is er om je te helpen. Heel veel succes!!
hey,

nou dit is heel heftig en ben heel blij dat je zelf doorhebt dat je het niet goed doet op dit moment(je moeder ook niet aldoor zo te lezen)
om je woede binnen te houden uhm:
  • gezinstherapie
  • sporten(word je hoofd rustig van en minder stress, dus minder snel geirriteerd of lagere irritatie)
  • juist iets leuks doen met je moeder(hoeft niet naar de film ofzo)
  • vrienden afspreken
  • hobby's
  • Ga voor jezelf na hoe dit komt
  • ga naar een dokter en kijk of die tips heeft
  • kijk waardoor jij zo getriggerd raakt en hoe komt dit
  • reageer je woede af op iets anders, kussen/stressballen gewoon iets (geen zelfbeschadiging of iets dergelijks dat je iemand pijn doet)
ik hoop dat je hier iets aan heb
Heel erg bedankt voor jullie reacties!!❤️✨

Reageer