Vraag

Wil zwanger zijn op 14 jaar

  • 13 May 2019
  • 5 reacties
  • 371 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey, ik ben een meisje van 14 jaar. Ik heb een ex waar ik een kinderwens mee had/heb onze relatie is nogal ingewikkeld, hij woont 40km ongeveer verder dan mij. We hebben nog best vaak contact via app en sociale media. Hij heeft nog gevoelens voor mij en ik voor hem, hij zou ook nog steeds graag een huis + kind hebben. Hij is zelf 16 word 17 in juli. Hij heeft ook het geld om een kind groot te brengen. Hij zou dan later gaan werken en ik blijf thuis. Ik zou dan alleen niet weten hoe ik tegen mijn mama moet zeggen dat ik dan zwanger zou zijn op 14 jarige leeftijd. De gedachte van een kind op de wereld te zetten loopt al meer als 2 jaar in mijn gedachten.

Hebben jullie tips of advies?

Groetjes
Y

5 reacties

Hi,

Het is niet gek dat je een kind wilt, echt niet.
Alleen misschien moet je je ex wat beter leren kennen en wat langer een relatie mee opbouwen.
Ik denk dat je moeder de keuze zou respecteren, maar ze zou er wel wat moeite mee hebben.

Mijn advies is om dit te bespreken met iemand die je vertrouwd en dicht bij je staat !

Heel veel succes !
Xoxo
Hoi,

Ik snap dat je dat wil.
Het is echter geen goed plan. Een 14 jarige kan namelijk geen opvoeding geven die goed genoeg is. Door school, en ontbrekende ontwikkeling. En als je gaat studeren of een opleiding gaat doen is het ook geen goed plan.
Je zou misschien een kunnen beginnen met oppassen.
Ook zou ik er met een persoon over praten. Een van je vrienden, of je moeder.
Hopelijk heb je er wat aan. Onthoud dat dit geen fijne leefonmstandigheden voor een kind zijn.
Xx
Ik denk ook niet dat het verstandig om het toch te doen.
Op zo'n jonge leeftijd een kind krijgen kan niet zo goed zijn voor je lichaam.
Daarnaast, zoals de rest al aangeeft, gaat dat echt lastig worden met je scholing en werk.
Sowieso ben ik benieuwd of jouw vriend werkelijk het geld heeft om een kind op te voeden.
Zeker als je naar een artikel zoals deze kijkt.
Het wordt al helemaal leuk als je leest dat die cijfers door het CBS gemaakt zijn...
De kinderwens heb je, en daarom zal mijn antwoord niet het antwoord zijn wat je zocht. Maar ook ik ga het je afraden. Ik denk dat jij een hele lieve moeder zult zijn voor een kind, begrijp me goed. Maar ik denk niet dat je er nu al klaar voor bent. En er komt heel wat bij kijken wat je niet moet onderschatten. Het is veel beter als je eerst een goede basis hebt (huisje, inkomen, een vriend), niet in de laatste plaats voor het kind zelf.
En anders zal je eindigen als een bijstandsmoeder die altijd maar afhankelijk is van anderen en die ieder dubbeltje zal moeten omdraaien, en dan is die roze wolk van de babywens gauw weg.
Als ik jou was zou ik nog een paar jaar wachten in elk geval tot je 18e zodat je je school hebt afgerond en misschien zelfs tot je een opleiding hebt afgerond zodat als er iets gebeurt dat je altijd nog een goede baan kan krijgen en niet afhankelijk bent van anderen.
Ook is het de vraag of je op zo'n jonge leeftijd een goede stabile relatie hebt want je zegt ook dat jullie relatie ingewikkeld is. Ik denk ook dat jullie een beetje op een roze wolk zitten want een kind opvoeden is echt niet makkelijk.
Khoop dat je er wat aan hebt.

Heel veel succes
Liefs Lexy

Reageer