Wie is er gek?

  • 10 July 2020
  • 2 reacties
  • 60 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo,

Ik weet dat mijn problemen niet net zo erg zijn als kindermishandeling door geslagen te worden enzo, maar ik weet ook dat ik echt ergens mijn ei kwijt moet, anders draai ik door. En het zou fijn zijn als ik niet de enigste bent die denkt dat ik niet gek/gemeen ben. Ik en mijn moeder discussiëren erg vaak over erg veel dingen en vroeger deed ik dit ook gewoon voor de lol, maar nu niet meer en moet ik elke keer janken en haat ik om met haar ergens over te praten. Mijn moeder gaat nog steeds discussies aan en zegt dat ik ze begin en elke keer als ik er dan in mee ga en ook boos wordt zegt ze ‘discussie gesloten’ en stopt ze met de discussie en als ik dan nog wat zeg dan krijg ik een straf. Elke keer gaat ze door tot ik breek en boos wordt om vervolgens te zeggen dat ik mn mond moet houden. Ze daagt me uit. Letterlijk het bloed onder mijn nagels vandaan. En de straffen die ik dan krijg als ik niet luister zijn dingen als niet sporten, of niet naar gitaarles, of lopend naar school, of vriendinnen afzeggen. Ik vraag me af of dit normale straffen zijn?

Ohw en ze heeft nu iets van 5 jaar een nieuwe man waarbij ook een stieffamilie hoort. Mijn stiefvader die heeft mij nooit echt gecorrigeerd en nooit echt bemoeit met mijn opvoeding behalve als hij het er niet mee eens was, maar mijn moeder is nu zo klaar met me, dat ze hem ervan heeft overtuigen dat ik gemeen ben en ze is zo overtuigend dat ik nu zelf ook begin te denken dat ik inderdaad gemeen ben. Dit maakt mij ook ontzettend onzeker bij anderen, ik heb sinds quarantaine oprecht problemen met mensen aanspreken en in de ogen kijken, doordat mijn moeder mij de grond in heeft geboord. En voor alles wat ze doet heeft ze een goede reden en volgens haar verzin ik altijd overal smoesjes voor. Op deze manier is alles wat zij doet goed en zijn al mijn verklaringen niet kunnen toegeven. Dus ik wil graag weten of ik gek word of dat zij het is. Ik wil me graag aanpassen maar als iemand alleen maar loopt te drammen dat je gemeen bent en het nu eenmaal ‘je karakter is’, zelfs als je zegt dat je je best doet om je aan te passen is het erg lastig om te erkennen dat je iets fout doet zonder gelijk mezelf de grond in te laten boren.

Dus, sorry voor mijn gezeik. Alvast bedankt voor het lezen. Adviezen zijn altijd welkom:)


2 reacties

Reputatie 3
Badge +4

Hey, hoiikbenanoniem

 

ten eerste je bend niet gek. Ik zou er ook gek van worden als mijn moeder mij de hele tijd zou afzeiken. Je moet je er niet te veel van aantrekken en als ze een discussie begint de volgende keer een keer toegeven en weglopen. Dat geeft jou een goed gevoel en je laat haar in onzekerheid achter.

 

dat je moeder iedereen er van overtuigt dat je gemeen bent klopt niet (tenzij je van kleine mensen steeld of ze pest). 

 

Kan je trouwends opschieten met je stief zussen/broers? Anders zou je het diegene die je het meest vertrouwd kunnen vertellen hoe jij je voeld en hou het is

 

je kan ook bellen met de kindertelefoon. Het helpt soms echt. Er valt soms een enorme last van je schouders door gewoon met iemand te praten

 

ik hoop dat je hier iets aan hebt

MVG annoniemejongen

Je bent zeker niet gek, laat je alleen niet provoceren door je moeder. Je weet precies wat ze doet, je legt het net uit. Ga er dus niet in mee. Negeer het, blijf rustig, zeg zelf 'discussie gesloten' voordat de discussie überhaupt is begonnen. Je moeder heeft geen benul van opvoeden, en dat gaat ze ook nooit krijgen. Laat gaan, ouders zijn geen heilige boontjes, als he het niet eens met ze bent, is dat hun probleem, niet de jouwe

Reageer