Vraag

Werken in de vakantie en zeurende ouders

  • 22 February 2024
  • 1 reactie
  • 19 Bekeken

Reputatie 4
Badge +2

Heyhey, 

Mijn vakantie is inmiddels al een paar dagen bezig, maar ik vind het absoluut vreselijk en ik wil weer naar school. Beetje background information: Ik ben op een schooldag zo’n 3-3,5 uur aan het reizen om op school te komen. Omdat ik ook nog gymnasium doe én ik een hele grote achterstand heb van mijn oude school (ben geswitcht toen ik naar de 3e ging - dit jaar dus - omdat ik gepest werd). Ik ben dus echt SUPER moe als ik thuis kom om 16:30 van school, en heb dan gewoon geen puf meer om ook maar iets te doen. ik wil gewoon vaak slapen en niet gestoord worden. Maar nu ik dus vakantie heb, had ik voorafgaand van de vakantie al een dikke ruzie met mijn ouders over dat ik MOEST gaan werken in de vakantie. Ze vonden dat ik nu ik vakantie heb en dus een week lang geen afspraken, huiswerk (nou dat heb ik dus wel, echt heel erg veel zelfs) en andere dingen had, dat ik wel gewoon kon gaan werken zodat ik ook nog wat deed op een dag. Ik heb dit echter gewoon geweigerd en ik werk dus nu ook niet deze vakantie. Maar ik wou dat ik dat wel had gedaan. Ik word dus 's ochtends gewoon wakker en dan teken ik wat, ik lees veel, ik schaak veel, en ik ruim mijn kamer op (ga bijna verhuizen). Maar vooral HEEL VEEL rust krijgen, slapen en in bed liggen. op een schooldag slaap ik vaak iets van 5 - 6 uur, dus ik wilde wat slaap inhalen. Mijn ouders zijn dus zulke personen die me minimaal 4x per dag eraan herrinneren dat mijn 2 jaar jongere broertje (ik ben 15) wel aan het werk is, en dat ik dat ook prima had kunnen doen en dat ik helemaal niks uitvoer enzo. Ik voel me hierdoor echt heel erg slecht en wil ik niet meer in bed liggen. Dit vermoeid me nog meer omdat ik alles aan het overdenken ben. Dus ik wil gewoon weer naar school en geen gezeik meer😭.

 

schaakgirlll

i don’t care about what you forget, but never forget to love yourself!💗


1 reactie

Reputatie 3
Badge +1

@schaakgirlll 

hoihoi schaakgirlll!

Je kan de tijd niet meer terugdraaien. Fouten maken mag! Je leert ervan. 
 

Ja, dat klinkt heel stom, maar het is wel echt zo. 
 

Misschien kan je kijken als er vriendinnen kunnen afspreken? Dat doe ik juist in de vakantie! Gezzellig met vriendinnen toch!?  En mochten je vriendinnen verweg wonen, bel dan met ze!
 

Als ik het goed begrijp heb je spijt dat je geen vakantie baantje hebt genomen? 
Is dat omdat je gewoon niks te doen hebt of wil je geld verdienen?

Misschien kan je op YouTube een nieuwe hobby vinden, zoals tekenen of bakken of iets?

 

Ik hoop dat je hier iets aan hebt!💗

 

Reageer