Skip to main content
Vraag

Wel of niet naar mijn oma gaan die niet lang meer te leven heeft?

• October 15, 2025
  • 8 reacties
  • 104 Bekeken

Wolf
Forum|alt.badge.img+19

Zoals in de onderstaande topics ook word benoemt, m’n oma heeft uitgezaaide kanker en niet lang meer te leven. De doctoren verwachten niet dat ze het weekend haalt en ik heb het er best wel moeilijk mee om eerlijk te zijn. Ik hou mezelf bezig met andere dingen, school, dit forum, af spreken met vrienden etc… Maar toch blijft het kapot zwaar.

Ik weet ook niet zeker of ik haar nog steeds wil zien zeg maar. Ook omdat ze er zo slecht uit ziet en ik bang ben wat ik ga zien. Daarnaast zit ze zo erg aan de medicatie dat ik ook betwijfel of ze wel weet dat ik er ben. Wat denken jullie? Wel of niet gaan?

xx liefs Wolf 🐺

8 reacties

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+9

Hoi lieve ​@Wolf ,

Jeetje wat een verdrietig bericht 😔♥️. Het is heel begrijpelijk en logisch dat je het er moeilijk mee hebt. Snap wel dat je twijfelt en ben bang bent.. ik zou vooral doen wat goed voelt, je kunt misschien vragen of 1 van je ouders bij je kan zijn? Ik wil niet afwijken van je topic maar toen mijn opa kwam te overlijden, zei de verpleging dat ondanks de medicatie en dat hij zijn ogen steeds dicht had hij nog wel kon horen, dus misschien kan het voor jou een fijn gevoel geven om er bij te zijn, maar dat is heel persoonlijk 😕♥️♥️ ik vind het verder wel lastig om iets te zeggen, maar wens je heel veel sterkte ♥️♥️♥️

Veel liefs en knuffel ♥️😘

Tover01
Forum|alt.badge.img+18
  • Ster
  • October 15, 2025

Hey lieve ​@Wolf  wat naar! Heel veel sterkte! Ik ben het helemaal eens met lieve ​@Boterbloempjee ! Niks aan toe te voegen. Liefs en ook knuffel! 😘🫂

Liefs, Tover xxx

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+6
  • Vaak actief
  • October 15, 2025

Heyy lieve ​@Wolf ,

Ah jeetje wat verdrietig, ben het met ​@Boterbloempjee eens doe vooral wat voor jou het beste voelt ❤️❤️ Mss kunnen je ouders eerst gaan en dan vertellen hoe het is en dat je dan beslist?❤️

Veel liefs en knuffel❤️

Yusa
Forum|alt.badge.img+13
  • Topper
  • October 16, 2025

@Wolf ik wil nogmaals zeggen dat ik het echt heel naar voor je vind.

Ook al vind je het moeilijk, zou ik toch bij haar langs gaan. Als je straks bedenkt dat je wel wou, en het niet meer kan, dan zit je daar waarschijnlijk ook mee. 

Veel sterkte,

Knuffel,

Liefs,

XXX Yusa 

Diana
Forum|alt.badge.img+11
  • Vaste gast
  • October 16, 2025

Ga. Het is je oma.  Hoe klein de kans ook is dat ze je herkent, die kans bestaat wel degelijk en dan zal het haar troosten dat haar kleindochter erbij is.  En ook voor jezelf: je wilt afscheid willen nemen van je oma.  Dat je het moeilijk vindt, is eigenlijk niet zo relevant want afscheid nemen is belangrijker dan wat jij nu op dit moment voelt.

Forum|alt.badge.img+6
  • Vaak actief
  • October 16, 2025

Hoi lieve ​@Wolf  ik denk ook wat ​@Boterbloempjee  zegt dat dat heel goed is. Als je met iemand mee kunt en toch even bij haar bent geweest is dat voor haar en jezelf veel waard, ook later.  Heel veel sterkte hier mee hoor! 😘♥️ Groetjes Tjempie xxx

NightShadow

Hey lieve ​@Wolf,

Ik vind het zo erg voor je! Ik heb ook niks toe te voegen aan ​@Boterbloempjee. Doe wat het beste voelt voor jou!

Heel veel liefs en veel sterkte!

Forum|alt.badge.img+6
  • Praat goed mee
  • November 15, 2025

Wat naar om te horen allemaal, ik denk dat je naar je oma kan gaan, omdat je weet niet wanneer, op welke dag ze ddodd gaat, het kan elk moment, want mij oma was ook overleden, niet door kanker maar door iets anders.