Skip to main content

Hoi!

Mijn "naam" is durpyy en ik ben 15!

Ik heb 3 baantjes en werk volop.. (ongeveer 26 uur per week)

Ik zit in het 3e leerjaar van kader/mavo in de richting zorg & welzijn..

Thuis loopt alles altijd fout en mijn band tussen mijn moeder, stiefvader, vader en mij is heel erg slecht.. ik woon op dit moment bij mijn moeder en stiefvader sinds ik 8 jaar ben.. mijn vader zie ik niet vaak  (hooguit 1 x per 4 maande ) en hij zegt altijd dat t mijn schuld is ;-;  ik probeer meestal het contact levend te houden maar dat mislukt 90 procent van de tijd..

Maargoed om op de "vraag" te komen mijn famillie zegt dat ik lui ben en nooit iets doe, ik heb weinig vrienden en de vrienden die ik in de buurt heb mag ik niet mee afspreken want ik haal niet de cijfers waar mijn ouders content mee zijn.. ik haal misschien 2 of 3 x per jaar een onvoldoende en de rest zijn gewoon 7, 8en en soms 9's als ik wat ervoor doe.. 

Ik heb nu bijna vakantie en mijn stiefvader heeft gedreigd en gezegd dat ik een extra baantje erbij moet nemen in de zomervakantie want "hij wilt me niet in huis hebben" hij heeft ook mijn school/prive laptop van de trap gegooid o.dat hij vond dat ik teveel game.. (ik krijg geen nieuwe meer en hij zegt dat als ik er zelf een koop hij hem op dezelfde manier kapot maakt..)

Van dit verhaal vinden jullie dat ik lui ben? 

En zoja zou ik graag weten waarin precies..

Ik vind dat ze altijd wel iets vinden wat niet goed genoeg is en ze kunnen manipuleren als de beste pfff

Ik kijk ernaar uit om de reacties te lezen

Mvg, Durp

hiii

ik vind je totaal niet lui, I mean ik zit ook in de 3e en ik heb niet eens 1 bijbaantje.…

ik denk dat jouw ouders denken dat je weinig voor school doet (dit is geen verwijt), omdat het kan zijn dat je je huiswerk op het moment maakt dat zij het niet zien. soms kan het helpen om huiswerk te maken in hun buurt of hun vragen te stellen over je huiswerk (ookal snap je het).

en je stiefvader is naar mijn mening niet zo'n leuke man😫

Hoi!

wat vreselijk! Ik heb zelf ook gescheiden ouders en  mijn stiefvader doet soms ook irritant en alsof hij mijn vader is. Maar wat er bij jou gebeurt is echt heftig! Als je dat aantal banen hebt, dan ben je niet lui. Ik haal vaker dan jij onvoldoendes en ik ben niet lui. Dus jij ook niet! Misschien reageren je moeder en je stiefvader hun stress af op jou, maar wat is zou doen is er niet op in gaan. Ik heb dat een x gedaan en toen was er een heel drama. 
hopelijk heb je hier wat aan

groetjes Avocado

Heel erg bedankt allemaal 😅

De keren dat ze het zeggen zal ik er gewoon niet op letten! Echt heel erg bedankt!!

Groetjes Durp 🥰

Heyy Durpyy👋

Wat vervelend dat je familie je zo lui vind zeg..

Als ik je topic lees vind ik je niet lui nee.. Eigenlijk vind ik je zelfs het tegenovergestelde van lui! Je bent goed bezig met je baantjes, leert goed voor school en je haalt ook goede cijfers! Probeer je daar dus niet te druk om te maken je doet het echt goed👍

Wat naar dat je stiefvader zo tegen je doet zeg.. Dat hij je laptop kapot heeft gegooid en wilt dat jij zoveel mogelijk uit huis bent vind ik niet oké. Hij hoort niet jouw spullen kapot te maken.. Misschien is het een optie om met iemand te gaan praten over je thuissituatie als je dat wilt zoals met je mentor, huisarts of een vertrouwenspersoon? Die kunnen je dan misschien helpen en steunen om te kijken of je thuissituatie een beetje verbeterd kan worden.

Verder is het denk ik inderdaad het beste om je niet te veel aan te trekken van wat je stiefvader allemaal zegt. Jij doet wat je kan en dat is goed genoeg🙂

Verder kan je ook iedere dag tussen 11:00 en 21:00 met de kindertelefoon chatten of bellen als je dat prettig lijkt en er behoefte aan hebt. De mensen daar luisteren goed naar je en kunnen je ook wel helpen denk ik!

Groetjes van mij!

Heyy Durpyy👋

Wat vervelend dat je familie je zo lui vind zeg..

Als ik je topic lees vind ik je niet lui nee.. Eigenlijk vind ik je zelfs het tegenovergestelde van lui! Je bent goed bezig met je baantjes, leert goed voor school en je haalt ook goede cijfers! Probeer je daar dus niet te druk om te maken je doet het echt goed👍

Wat naar dat je stiefvader zo tegen je doet zeg.. Dat hij je laptop kapot heeft gegooid en wilt dat jij zoveel mogelijk uit huis bent vind ik niet oké. Hij hoort niet jouw spullen kapot te maken.. Misschien is het een optie om met iemand te gaan praten over je thuissituatie als je dat wilt zoals met je mentor, huisarts of een vertrouwenspersoon? Die kunnen je dan misschien helpen en steunen om te kijken of je thuissituatie een beetje verbeterd kan worden.

Verder is het denk ik inderdaad het beste om je niet te veel aan te trekken van wat je stiefvader allemaal zegt. Jij doet wat je kan en dat is goed genoeg🙂

Verder kan je ook iedere dag tussen 11:00 en 21:00 met de kindertelefoon chatten of bellen als je dat prettig lijkt en er behoefte aan hebt. De mensen daar luisteren goed naar je en kunnen je ook wel helpen denk ik!

Groetjes van mij!

Dankjewel voor je steun! Ik zal kijken of mijn school een vertrouwens persoon heeft!

Kindertelefoon is ook altijd een optiep

en je stiefvader is naar mijn mening niet zo'n leuke man😫

Mee eens 🤧

Reageer