Weglopen van huis en wonen bij mijn vriendin

  • 8 June 2019
  • 1 reactie
  • 197 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo, mijn naam is Saph en ik ben van plan om weg te lopen van mijn familie in ongeveer een maand. Ik ben door de jaren heen mishandeld, gedwongen tot een geloof en streng opgevoed. Voor mijn familie ben ik de hoofddoek dragende, gehoorzame dochter. Echter wil ik geen hoofddoek meer dragen en ben ik sterk ongelovig. Ook ben ik lesbisch, iets wat mijn familie meerdere keren heeft afgekeurd en vaak ziet als "iets van de duivel" en dat "gays onthoofd moeten worden". Ik moet me dus de hele tijd verstoppen van wie ik echt ben en ik ben telkens bang en ik voel me bedreigd.

Ik heb al contact gehad met Fier, Veilig Thuis Drenthe, mijn school en vrienden om mij heen. Echter krijg ik geen antwoorden op mijn vragen en ik wil graag ervaringen horen van anderen.

Ik ben van plan om bij mijn vriendin en haar ouders te wonen. Ze vinden het prima, maar hebben liever dat alles legaal verloopt natuurlijk.

Mijn vraag is: heeft iemand hier ervaring mee? Wat zijn de juiste stappen om dit juridisch te regelen? Dank jullie wel!

1 reactie

Hey!

Wat een ontzettend lastige situatie moet dit zijn voor jou! Ik vind het wel heel goed dat je vriendin en haar ouders je zo steunen.
Ik kan helaas niet echt bijkomende informatie geven die de organisaties waar je tot nu toe al contact mee hebt gehad je niet konden geven.

Een situatie als dit is erg leeftijdsgebonden, het verschilt bv. of jouw vriendin al meerderjarig is of nog niet.
Als er sprake is van mishandeling zou er in principe een uithuisplaatsing of ontvoogding moeten kunnen gebeuren. Misschien kun je hier nog informatie over proberen in te winnen bij die organisaties?

Als je geen antwoorden vindt bij hen zou je misschien naar een familierechtbank kunnen gaan.
Uit je bericht merk ik al dat je er heel volwassen en correct mee omgaat, ik denk dat zoiets ook wel doorslaggevend kan zijn wanneer je op het randje zit qua leeftijd.

Heel veel succes!
Groetjes
Lot

Reageer