weglopen van huis


Badge

Hii,

Ik ga morgen weg lopen van huis vanwege dat mn ouders me elke dag slaan en opsluiten en mn vader me meerdere keren heeft verkr8... vandaag heeft hij dat ook gedaan.


10 reacties

Reputatie 1
Badge +2

Hey! Wat heftig, denk je dat je dit durft te vertellen aan iemand die je vertrouwt? Misschien je mentor of een ander familielid? Als je weg loopt, zorg ervoor dat je naar een bekende gaat of tenminste genoeg geld meeneemt en schone kleren. Als je naar een bekende gaat kunnen zij je misschien verder helpen.

Badge

-onnodige quotes verwijderd-

Okee 

Heyy,

Gaat het goed met je? Ik vraag me dat oprecht af. Let me know aub. Ik wil je heel graag helpen met je situatie. Wees nooit stil als dit soort dingen gebeuren! dit is gewoon niet oke en dit moet bespreekbaar zijn. Als het echt té erg is kan je met mensen praten hierover. Je mentor, een vertrouwenspersoon op school misschien? Je moet onthouden dat dit niet aan jou ligt, maar aan de persoon die het doet! Nergens om je voor te schamen!!

Laat me aub weten of je oke bent? 

Badge

-onnodige quotes verwijderd-

 

Hii,

Het gaat niet goed nu want ik ben in plaats van morgen net weg gerend van huis. Ik heb geen idee waar ik heen moet maar ik ga straks even een vriend appen en anders slaap ik buiten. Maar maak je maar geen zorgen om mij. En omdat ik een zelfmoord plan heb ga ik misschien 113 appen.

-onnodige quotes verwijderd-

zelfmoord is nooit een goede uitweg. Buiten slapen ook niet. Ik zou bij een vriend/vriendin slapen en laat iemand dit weten! Je moet dit echt bespreken want dit is gewoon niet okay. Kan ik je nog verder helpen met iets??? 

Badge

-onnodige quotes verwijderd-

Maar zelfmoord lost wel veel op

-onnodige quotes verwijderd-

Zelfmoord is geen goede uitweg. Je hebt een heel leven nog voor je, denk aan je toekomst. Je man, kinderen? Als je thuissituatie slecht is zou ik contact zoeken met veiligthuis! Niemand verdient dit.  Contact opnemen via veiligthuis is 100% anoniem dus je ouders gaan hier niks van weten & krijgen ook geen brief ofzo. Zij zorgen er dan voor dat jij ergens wordt geplaatst waar het veilig is voor jou en dat jouw ouders jou niet kunnen bezoeken zonder jouw toestemming. 

Badge

-onnodige quotes verwijderd-

Ik heb geen toekomst, maar kan ik ook nu Veilig Thuis bellen?

-onnodige quotes verwijderd-

 

Ja zeker! Veiligthuis is altijd gratis bereikbaar via het nummer: 0800–2000

Zij zorgen ervoor dat jij op een veilige plek belandt! Dit kan in een instelling zijn ofzo met allemaal mensen van jouw leeftijd met dezelfde situaties. Daarna kijken ze verder hoe en wat. Neem dit aan als tip van mij aub. Je leven wordt dan echt 10 x beter. Is er acuut gevaar? bel dan 112!! die hebben dan ook een plek voor jou om daar even te overnachten tot ze kijken wat er verder kan gebeuren!

Reputatie 6
Badge +3

Hey Lauray06,

Ik snap dat weglopen een goed idee lijkt, maar waar wil je dan naartoe?

Zoals Anooogirl al zei kan je zeker met veilig thuis bellen of chatten. Dat had je al veel eerder mogen doen!

Als je toch wegloopt van huis ga dan naar iemand die je vertrouwd. Dat kan je mentor of vertrouwenspersoon of een vriend(in) zijn. Die kan je dan ook verder helpen om bijvoorbeeld naar de politie te gaan.

Als je denkt dat je zelfmoord gaat plegen kan je altijd met 113 bellen of chatten. Zij kunnen je dan ook verder helpen, want zelfmoord plegen is het echt niet waard!

Hoe moeilijk het ook is, alles komt wel een beetje neer dat je het aan iemand moet vertellen.

Succes!

Groetjes iemand.

Reageer