Vraag

Weglopen van huis

  • 5 June 2018
  • 1 reactie
  • 103 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hii

Ik ben een meisje van 14 jaar, en heb al 5 jaar gescheiden ouders. Ik ben de enige die al het gezeik van me moeder moet horen over wat me vader nou weer fout doet.

Mijn moeder is een stresskip en niet op de leuke manier, ze is ook net een kleinkind en geeft liever van alles mij de schuld.

Mijn vader was altijd mijn gesprek partner over vanalles maar zins kort als ik wat tegen hem zeg maakt hij het veel erger en probeert hij (bijv mn moeder) slechter te maken.

Ik zit natedenken over gewoon weg van huis, maar ja waar kan je heen?

Iemand advies?

Groetjes
X

1 reactie

Hoi,

Ik ben Myrthe. Mijn ouders zijn vorige kerst gescheiden. Ik woon alleen mij mn moeder, omdat ik mn vader niet hoef te zien.

Ik snap je zo erg, Een moeder die alles verteld wat haar dwars zit, en dan voornamelijk wat je vader allemaal fout doet.

Ik denk dat je voor je ouders duidelijk een grens moet aangeven. Tegen je moeder zeggen (of een brief schrijven) dat je niet alleen maar van haar wilt horen wat je vader allemaal fout doen. Jij bent nog een kind en hoort zulke dingen niet te horen, en zijn ook helemaal niet leuk om te horen.

Bij je vader zou ik aangeven dat hij alles erger maakt dan dat het is. En jij wilt niet horen hoe je moeder word 'slecht' gemaakt. Het is wel je moeder.

Als je wegloopt wordt je toch wel gevonden. Ik zit er ook heel vaak aan te denken hoor. Misschien kan je een tijdelijke time-out nemen bij familie of vrienden.

x Myrt

Reageer