Weglopen van huis


  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi alle mensen die dit lezen.
Ik wil dus al sinds een tijdje ui me huis. Ik ben 16 en ik zit nog op school, maar ik wil nu eigenlijk al weg. Ik wil zo graag weg, omdat ik het gevoel heb dat het voor iedereen beter is als ik weg ga uit huis da is er weer rust. Ik heb het met mijn vader er al over gesproken alleen hij neemt mij de hele tijd niet serieus hebben jullie misschien tips?

13 reacties

Hoi!

Je hebt het gevoel dat het voor iedereen beter is als je uit huis gaat. Zou je dat zelf ook fijn vinden? Verlang je naar zelfstandigheid?

Op je 16de alleen gaan wonen lijkt me lastig. Een huishouden is niets niks, en dan heb je de financiële kant nog.
Een optie lijkt me te gaan samenwonen met iemand. Heb je een oudere vriendin die een appartementje heeft, die het ziet zitten dat jij bij haar komt wonen? Kan je bij een familielid gaan wonen?

Als alleen wonen moeilijk gaat, kan je kijken hoe je de situatie thuis kan aanpakken. Kan je zeggen wat zo vervelend is thuis?

Groetjes
x
ja je hebt wel gelijk ik kan opzich wel bij een vriendin wonen. Thuis is er vaak ruzie en ik ben meestal de oorzaak daarvan. Dus daarom denk ik dat bij iemand wonen beter is voor mij
Ik zou het jammer vinden dat jij uit huis gaat, omdat de ruzies over jou gaan. Voel je je schuldig over de ruzies? Het is namelijk niet per se jouw schuld. Ruzies kunnen ontstaan uit spanningen, en die spanningen kunnen uitgewerkt worden op de verkeerde personen.

Als bij een vriendin wonen voor jou stress vermindert, kan dat een (tijdelijke) oplossing zijn. Kan je er met haar over praten?
Ja, wat een goed idee. Ik praat wel met mijn vriendin maar ik heb haar dit idee van uit huis gaan nog niet vertelt. Ben namelijk erg benieuwd naar haar reactie
Het kan goed zijn dit met haar te bespreken. Op die manier heb je zekerheid, en kan je je plannen verder uitdenken. Als je toestemming van haar en haar ouders hebt, kan je het met jouw ouders bespreken. Haar ouders kunnen met jouw ouders praten, zodat er geen misverstanden ontstaan.

Als even weg zijn van huis bij jou stress vermindert, is het een goede zaak, maar ik wil dat je goed beseft dat het geen verplichting is van huis weg te gaan. Niemand heeft het recht jou je huis uit de dwingen. Dat ruzies over jou gaan, hoeft niet per se te betekenen dat er minder ruzies zullen zijn als jij het huis uit bent.
Ja klopt, ik zal het met haar besprekken en dan vertel ik het als ik het heb gedaan hoe het verder dan gaat. Super bedankt
Hoi. Ik weet hoe je je voelt. Sterker nog ik ga binnen nu en een maand ook weglopen van huis en nooit meer terug komen. Ik heb ook gescheiden ouders en ben 16 jaar. Ik heb zoveel problemen thuis met school en de overheid dat ik geen keus meer heb. Ik zoek alleen iemand die samen met mij wil weglopen en nooit meer terug wil komen.

tekst aangepast door de kindertelefoon i.v.m. forumregel 7
@DH2002, weglopen zonder iemand in te lichten kan slecht aflopen. Minderjarigen die verdwijnen wordt heel serieus genomen door de politie, en de kans dat ze je vinden is groot.

Als je problemen hebt, kan weglopen een oplossing lijken, maar dat is het niet. Je krijgt er alleen meer problemen mee.
Er zijn organisaties en personen die je kunnen helpen. Op school kan je praten met je mentor en leerlingenbegeleiding. Organisaties als Veilig Thuis staan ook voor je klaar.

Als je je verhaal graag ergens kwijt wilt, kan je bellen of chatten met de KinderTelefoon. In zo'n gesprek krijg je vast advies waar je veel aan hebt. Op deze pagina kunnen ze je ook verder helpen: https://www.kindertelefoon.nl/over-ons/actief-verwijzen-naar-veilig-thuis/
ja 100divergent11 heeft gelijk. Ik heb ook eerst met de kindertelefoon gebeld en dat lucht op kan ik je vertellen. Tegen mij zeiden ze dat ik moest kijken bij me vriendin praten enzo. Ik heb nu al met mijn vriendin en haar ouders gesproken en die snappen mij ook en zouden me graag willen hebben. Maar je kan natuurlijk niet weglopen zonder iemand in te lichten kan inderdaad slecht aflopen. Hopelijk heb je er iets aan
@Dolfijntje123, heel goed dat je deze stappen hebt gezet. Je hebt het verstandig aangepakt, en ik hoop dat je bij die vriendin de nodige steun vindt. Fijn dat ook haar ouders willen helpen.
Ja dat is inderdaad super fijn. Nu moet ik zelf de volgende stap zetten en dat is met me pa naar de psycholoog gaan om te praten hierover
Aangezien je al heel goede stappen hebt gezet, vermoed ik dat deze stap je ook zal lukken.
Hoi allemaal uhm oké dus mijn ouder hebben tegen mij gezegd...dat mijn geboorte het slechtste is wat hun is overkomen ik wil dus weg ik wil graag naar Japan maar ik heb een klijn probleempje ik ben nog maar 15 ik heb een heleboel slechte vrienden en weet al veel dingen dat eigenlijk niet zou moeten zoals motor rijden en auto rijden maar als ik het land uit wil via auto of vliegtuig dan moet er een meerder jarige bij zijn ik vraag of er iemand is die met me mee wilt en een nieuw leven starten zoja reageer dan en vraag naar mij. Nummer dus als er iemand is van 18 die mee wil a.u.b reageer dan.

Reageer