weglopen/thuissituatie

  • 12 February 2020
  • 2 reacties
  • 129 Bekeken

Badge

Hai,

ik ben nu 13 jaar en thuis heb ik een probleem. De laatste tijd haal ik veel onvoldoendes op school. Ik doe er alles aan om mijn cijfers omhoog te halen, maar het lukt simpelweg niet. Mijn ouders worden hierom erg boos en slaan mij ook soms om. Zo’n 1,5 week geleden heb ik dit verhaal verteld tegen mijn beste vriend. Hij reageerde geschokt en vond dat dit zo snel mogelijk moest stoppen. Hij heeft dit verteld tegen zijn moeder en zij zei dat ik daar welkom was als het echt niet meer kon. Daar ben ik natuurlijk erg blij om. Ik accepteerde het verzoek en zo heb ik  voor morgen (donderdag 13 februari 2020) afgesproken met hem, zodat ik naar hem toe kon komen. Alleen weet ik nu even niet of dit wel zo goed/verstandig is voor later. Ik vind dat dit zo snel mogelijk moet stoppen maar ik weet dus niet zeker of dit het juiste is. Ik heb echt ff hulp nodig! (De lijn is helemaal bezet dus dat werkt ook niet echt mee) 

alvast bedankt, 

groetjes b247


2 reacties

Heehoi, ik herken je situatie heel erg en ik snap dat je je heel rot voelt. Zelf krijg ik ook altijd straf als ik lager dan een 8 heb, ik wordt dan over de knie gelegd of ik moet in de hoek staan. Ik accepteer het nu eigenlijk gewoon en voor mij werkt het ook als een soort van motivatie om goed te leren en mijn best te doen. Dat je met je vriend hierover hebt gepraat is heel erg goed en het is natuurlijk ook fijn dat je bij hem terecht kunt. Ik weet niet precies hoe je ouders zijn, maar je kan er ook best een keer tegenin gaan, zelf heb ik dat ook nog niet gedurfd. Om je cijfers omhoog te krijgen kun je misschien ook bijles nemen of tips vragen aan de docenten.

Hoi

 

Wat jammer dat het er thuis zo aan toe gaat. Niet ok dat je ouders je pijn doen om slechte resultaten. 

 

Als je thuis gevaar loopt, is het zeker niet verkeerd om bij deze vriend te logeren. Geef bij je ouders gerust aan dat je de spanning te hoog op vindt lopen. Deel maar mee dat je naar een vriend toegaat, zodat je ouders weten waar je zit. Als jij even van huis weg bent, zouden je ouders eens na kunnen denken over hoe ze zich gedragen naar jou toe. 

 

Wat je schoolresultaten betreft, kan je terecht op school. Een leerlingenbegeleider zou samen met jou kunnen bekijken hoe jullie je resultaten naar omhoog kunnen krijgen. Ook lijkt het me nuttig om op school te laten weten dat je ouders grote druk op je leggen. Die druk zou namelijk een invloed kunnen hebben op je prestaties. Zou je hiermee naar je mentor durven?

 

Gr. Kenshin

Reageer