Vraag

weglopen als transjongen

  • 24 June 2021
  • 2 reacties
  • 73 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi,

Ik ben een 17 jarige jongen en ik ben transgender van meisje naar jongen. Mijn ouders doen naar andere mensen heel erg accepterend, maar naar mij word elke dag geschreeuwd, ik word beledigd, er word mij verteld dat ik doe alsof, tot het punt dat ik paniekaanvallen heb.

Met mijn pshygoloog van de mental health stichting in mijn gebied kan ik niet praten, want alle volwassenen zien alleen maar hoe accepterend mijn ouders doen wanneer er andere mensen erbij zijn. Er word mij alleen maar verteld te denken aan hoe moeilijk het voor hún is 

 

Graag wil ik zo snel mogelijk het huis uit. Ik kamp zelf met suïcidale gedachten, onder andere door mijn ouders en door dysphorie. Ik kan het hier niet nog een jaar volhouden.

Mijn vraag is nu 1- doet de politie echt iets aan een 17 jarige die wegloopt? Over een jaar hebben ze er niets aan omdat ik dan ook weg ga.  2- zijn er andere manieren om het huis uit te komen?

Mvg,

Em

 

 

 


2 reacties

Heyy

 

Wat verschrikkelijk dat je je zo voelt :(

 

Je kan als je denkt dat je jezelf wat aan wilt doen altijd contact opnemen met 113. Je kan ook iedere dag tussen 11 en 21 uur bellen of chatten met de kindertelefoon dat is misschien wel prettig voor je. Als je je onveilig voelt thuis kan je ook contact opnemen met veiligthuis.

Telefoonnummer 113 : 0800-0113

Telefoonnummer veiligthuis : 0800-2000

Telefoonnummer kindertelefoon: 0800-0432

 

De politie zal zeker iets doen als jij wegloopt dus dat is niet een slim plan denk ik. Je word dan waarschijnlijk als vermist opgegeven en de politie gaat dan echt actie ondernemen ongeacht je leeftijd..

 

Ik wil je toch adviseren om nog een keer met je psycholoog te gaan praten. Probeer hem dan duidelijk te maken dat je ouders misschien wel aardig doen tegen de buitenwereld, maar niet tegen jou! Je zou je gevoelens ook op een brief kunnen opschrijven en die aan je psycholoog geven misschien snapt hij je dan wat beter en kan hij je dan wel echt verder helpen om deze situatie te verbeteren. Je kan ook met iemand anders gaan praten als je dat prettig vind. Bijvoorbeeld met je huisarts of een vertrouwenspersoon. Je huisarts en vertrouwenspersoon hebben namelijk beroepsgeheim en zullen nooit iets doorvertellen. Je kan dus alles aan hun vertellen.. Ook dingen over je ouders, dysphorie en psycholoog. Ik denk dat die mensen jou ook verder kunnen helpen.
 

Ik geloof in je.. 

Sterkte❤️
 

Groetjes van mij!

Reputatie 3
Badge +1

heyy. 

Zelf ben ik uithuisgeplaast en zit ik nu op een woongroep van het leger des heils ik ben ook 17 maar dan straight. Ik weet wel dat ze nu bezig zijn bij het leger des heils om een soort woongroep te maken voor kinderen die bij de lgbtqia+ horen die het niet goed thuis hebben. Misschien kan je daar naar toe gaan je zou het er met je mentor over kunnen hebben of een vertrouwenspersoon. 

Ook zou je het een keertje moeten opnemen dat je je telefoon in je kamer legt en dan op opnemen klikt als ze op de gang tegen je schreeuwen of op je kamer dan heb je het vast gelegd en dan heb je bewijs. En mensen horen je gewoon te geloven hoe je ouders ook doen want waarom zou je dit verzinnen maar ik zeg altijd maar mensen horen en zien wat ze willen zien en willen geloven.

Hoe dan ook wat je ouders tegen je zeggen je bent goed zoals je bent! er is maar 1 jij. en dat is maar goed ook anders zou de wereld zo saai zijn. en jij bent bijzonder en uniek op je eigen geweldige manier en laat niemand je denken dat dat niet zo is!!

Je lijkt me echt een heel aardig persoon en je verdiend dit echt niet. je verdiend een goede thuissitautie zoals iedereen :) hopelijk heeft het wat geholpen.

liefs mij xx

 

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

30 ideeën over Virtual hugs | spreuken, teksten, citaten  

 

 

 

Reageer