Weglopen

  • 26 November 2019
  • 2 reacties
  • 76 Bekeken

Badge

Laten we van het begin vertellen:

Ik ben geboren in en ander land ik was 8 toen ik naar Nederland kwam. Ik was slim en mocht meteen naar een basisschool en nu zit ik in havo 2.

Het was in de zomer van 2019 en ik was het zat ruzie met mijn ouders over alles. Ik besloot om weg te lopen, ik ging niet weg , maar op diezelfde dag ontdekte mijn ma en ik dat mijn pa vreemdging met de moeder van mijn beste vrienden (nu ex-beste vrienden) en gingen naar familie leden in België. Mijn pa smeekte zijn excuses en toen kwamen we terug. Het nieuwe schooljaar begon. Mijn pa zegt altijd dat ik naar Vwo moet gaan en als ik  niet hoge cijfers haalde aan het einde van het schooljaar dat mijn telefoon, laptop, xbox one weggepakt worden en ik iet meer naar buiten mag(allen leren). sinds een maand begint mijn ma over alles boos te worden en soms slaan! Vandaag ging ik weg omdat ze me ging slaan en ging naar mijn pa en was mee met zijn werk gegaan. Toen we thuis kwamen werd hij boos op mij, omdat ik de fiets niet in de kelder ha gelegd maar in de gang(ik woon in een flat). En hij vertelde dat ik nutteloos ben en dat hij alles alleen moet doen,  dat ik stink,  dat ik dik ben, niet voor mezelf zorg, dat als ik zo blijf niemand naar mij zal aankijken (ik vind zelf dat je niet op uiterlijk moet kijken maar innerlijk) en nog meer dingen (schreeuwend). Ik zit nu in mijn kamer heb niet eens ontbeten en slecht geluncht en ik heb niet eens avond gegeten ik wil niet uit mijn kamer en ik heb besloten dat ik morgen mijn ziek ga melden en ergens naar toe gaan (naar een persoon die ik vertrouw). 

ps. ben al 13.

Wat zouden jullie doen als dat met jullie gebeurt?


2 reacties

Hoii,

ik vind het heel goed dat je naar een vertrouwenspersoon gaat! Dat is denk ik idd het beste wat je nu kan doen. Als je je verhaal en gevoelens vertelt aan dat persoon, weet hij/zij misschien een oplossing om jou te helpen. Misschien zijn je ouders ergens boos om en uiten dat op jou; wat helemaal niet goed is! Misschien bedoelen je ouders het helemaal niet zo. Natuurlijk is het dan nog niet goed gemaakt, maar mensen doen rare dingen door hun gevoelens. Als je een beetje bent bijgekomen kan je misschien (met iemand anders, bijvoorbeeld die vertrouwenspersoon) tegen je ouders praten en je gevoelens uiten. Ik snap als je daar nu nog helemaal niet klaar voor bent, maar misschien als je een tijdje bij je vertrouwenspersoon bent geweest. 
Ik hoop dat ik je heb geholpen en dat je weer wat gelukkiger wordt💗 

Liefs, anoniem

Hallo Anonymeske :)

Wat naar dat je ouders zo boos zijn op jou en dat ze je zelfs slaan. Ik ben wel trots op je dat je het durft om naar een vertrouwenspersoon te gaan en het met hem/haar over je thuissituatie te hebben. Waarom wilt je vader je naar het VWO hebben, prestatiedruk zorgt er juist voor dat je slechter presteert volgens mij omdat je het dan minder onthoud geloof ik. Het is ook vervelend als je uren per dag verplicht moet leren omdat je vader wilt dat je naar het VWO gaat.

-Dr8gon99

Reageer