Vraag

Weglopen?

  • 30 September 2018
  • 4 reacties
  • 94 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik heb dus om alles kort samen te vatten, super veel stress en ruzie met allebij mijn ouders en alle andere mensen in mijn familie. Ik zit er over na te denken om weg te lopen naar ene veilige plek waar ik niet met iemand hoef te praten en waar ik gewoon met rust kan worden gelaten. De reden dat ik me zo voel is vooral omdat ik eerst 4 jaar bij mijn moeder heb gewoond die een persoonlijkheidsstoornis heeft en mij 4 jaar lang heeft geestelijk mishandeld. Nu woon ik sinds januari bij mijn vader maar hij begon opeens heel anders tegen mij te doen en mij heel erg te dwingen om mijn school werk te doen en maken in periodes waarin ik super depressief was terwijl hij weet dat ik dan niks kan. Ik doe heel erg mijn best om te herstellen van hoe ik leefde bij mijn moeder maar ik heb het idee dat mijn hersens smelten omdat ik elke vrije seconde van mijn leven aan mijn school moet besteden van hem. Het is niet dat ik niet naar school wou of m'n diploma wil halen, maar omdat ik zo veel gedwongen word te doen wat ik niet kan heb ik het idee dat ik uit elkaar val. Heeft iemand misschien een suggestie waar ik naar toe kan want ik ben radeloos 😞

4 reacties

Hoe oud ben je als ik het vragen mag? Ik word dit jaar nog 17 en bij mij thuis gaat het ook niet goed. Mijn vader heeft ook een stoornis en verslaafd aan gokken. Ik heb veel ruzies thuis en mijn ouders proberen controle over mijn hele leven te houden. Vandaar dat ik meteen op de dag wanneer ik 18 word weg ga lopen. Ik zie berichten van 5 jaar geleden met het zelfde thuis situatie... diemensen zijn al over de 20. Nogheel even volhouden dus
AnoniemP, dankjewel voor je antwoord maar ik ben 15 en heb er dus niks aan als je "'volhouden" zegt. De reden dat ik dit plaats is omdat dat niet meer gaat.
Hoi

Wat heftig dat je dit allemaal meemaakt. Als ik het goed begrijp, ben je een tijd geleden bij je vader gaan wonen, omdat je moeder je geestelijk mishandelde. Je vader zit erg achter je schoolwerk aan, terwijl je het moeilijk hebt. Geen fijne situatie :(

‘Weglopen’, als in ‘ineens verdwijnen’, is geen goed idee. Als je thuis weggaat en niet van je laat horen, is de kans groot dat de politie naar je gaat zoeken. Vaak word je sneller gevonden dan je verwacht. Wat wel kan, is dat je (tijdelijk) bij een vriend(in) verblijft. Bij die vriend(in) kan je tot rust komen, even nadenken, en deze zware periode verwerken. Heb je zo iemand in je gedachte waarbij je terecht kan?

Voor advies kan je steeds terecht bij de KinderTelefoon. Daar kan een lieve moderator naar je luisteren, en bekijken wat de opties zijn. Bij de KinderTelefoon kan je, als je dat wenst, doorgestuurd worden naar verdere hulp. Het is goed dat je naar het forum bent gekomen, en er niet alleen mee bent blijven zitten. Je kan ook steeds bij je mentor of een leerlingenbegeleider terecht. Die zijn er om de leerlingen te helpen.

Groetjes
Kenshin
@kenshin dankjewel 🙂

Reageer