Skip to main content

Hey,

Gisteren stuurde ik hier een bericht over mijn thuissituatie. 

Ik had dit ook naar een vriendin gestuurd, en zij heeft contact opgenomen met mijn echte vader(die ik niet vaak zie maar onze band is gewoon goed). Mijn vader is naar mijn meter gereden omdat hij bezorgd was. Mijn meter belde mij vervolgens op omdat ook zij ongerust was. Ze zei dat ik altijd bij haar terecht kan en als ik wil ze me onmiddellijk komt ophalen om daar te gaan wonen. 

Ik weet echt niet wat ik moet doen.

Ik zou dolgraag weg gaan naar meter, oma, of opa, maar ik wil absoluut mijn moeder hier niet achterlaten. Ik denk dat mijn stiefpapa dan razend kwaad zal zijn en ik zou nooit meer terug durven komen. Ook mijn zus wil ik niet achterlaten. 

Ik wil niet persee weg ik wil gewoon dat mama minder bang is en durft opkomen voor ons, en beslissingen durft maken.

Wat zou ik doen?

Liefs, mij

Ik zou hier met je moeder over praten, als jullie je onveilig of bedreigd door voelen kan je misschien een contactpersoon op school opzoeken die jullie hiermee kan helpen, jullie hebben vast wel iets van een vertrouwenspersoon neem ik aan?

Als je stiefvader hiermee door blijft gaan en het voor de rest onveilig maakt moeten jullie hem hiervoor aangeven. Je hoort je thuis altijd veilig te kunnen voelen en kunnen zijn wie je bent! 

Hey, 

Vanmorgen had ik ook al even een berichtje gestuurd! Uit jou berichten maak ik op dat je moeder het eigenlijk ook niet leuk vindt.

Ik zou daarom het er met haar over hebben, onder vier ogen. Ga een rondje lopen of iets dergelijks!

Als je dat niet durft begrijp ik dat helemaal, maar ga dan naar een vertrouwenspersoon op school of iets dergelijks. Je kan dan altijd aangeven dat hij/zij dat niet moet door comminiceren naar je ouders. 

En zoals ik al zei, bel  of chat even met de Kindertelefoon!

Dat kan tussen 11:00 en 21:00 (0800-0432)

Groetjes van mij!

Reageer