Weg van de woongroep

  • 15 August 2018
  • 6 reacties
  • 540 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Na veel jaren problemen thuis woon ik nu uiteindelijk al bijna een jaar op een woongroep, en ik kan maar niet wennen. Ik heb autisme en ik heb heel erg veel last van de onrust die er heerst, het lawaai (het gebouw is echt extreem gehorig), en de onduidelijkheid omdat de begeleiding nooit goed op de hoogte is en eigenlijk iedereen iets anders wil, vindt en denkt. Daar buiten om verlang ik gewoon heel erg sterk naar een thuis en ouders om me heen. Ik kan niet meer bij mijn ouders wonen, ik kan ook niet bij familie/vrienden terecht, en ik ben te oud voor een pleeggezin of een gezinshuis. Ik heb ook erg veel last van hechtingsproblemen door dingen die vroeger zijn gebeurd.
Voor mijn gevoel is de zorg nu een beetje op. Er loopt nog contact met een organisatie maar eigenlijk is het enige wat daaruit kan komen is dat ik naar een andere groep kan, wat het probleem niet oplost.
Ik voel me sinds ik hier woon heel erg vaak heel neerslachtig en kan ik hier ook niet meer mee omgaan. Eerst leek deze rottige situatie nog opgelost te kunnen worden maar nu heb ik echt geen hoop meer, en ik weet echt niet meer wat ik moet doen.
Ik zit elke dag wel een keer hysterisch te huilen omdat ik het gevoel heb dat mijn leven nu voorbij is. Ik voel me alleen en eenzaam en ik heb heel erg last van die hechtingsproblemen: ik vertrouw beloftes van mensen niet meer en ik heb echt heel sterk het gevoel dat ik hier helemaal alleen voor sta.

6 reacties

Hoi

Je kan niet wennen aan je woongroep. Het is er lawaaierig en onduidelijk, en je hebt autisme. Ik kan me voorstellen dat dat lastig is.

Het is normaal dat je naar een thuis verlangt. Jij verdient aandacht en affectie. Is er in de woongroep een vertrouwenspersoon waar je naartoe kan?

De hechtingsproblemen kunnen ervoor zorgen dat je het moeilijk vindt een vertrouwenspersoon uit te kiezen. Is er daar een begeleider, een (huis)dokter, een mentor, waar je naartoe kan?

Er is een mogelijkheid dat je naar een andere groep kan. Misschien zitten daar andere huisgenoten (of hoe je ze noemt) en begeleiders, en kan je het beter met hen vinden. Een andere groep zou in mijn ogen een oplossing kunnen zijn.

Het leek eerst dat deze rottige situatie ging opgelost worden. Kan je nogmaals aankloppen bij de mensen die met de situatie bezig waren? Je kan hen er bewust van maken dat het nog steeds niet beter gaat, en dat er echt wat moet gaan veranderen.

Wat jammer dat je het gevoel hebt dat je leven voorbij is. Dat is namelijk niet zo. Jij kan zeker nog een toekomst hebben. Je bevindt je momenteel in een moeilijke situatie, maar dat betekent niet dat het niet kan beteren.

Voor nu lijkt praten met iemand van de begeleiding me een goede stap. Op die manier kan er bekeken worden wat er voor jou veranderd kan worden. Is er een mogelijkheid dat je een afspraak kan maken bij een psycholoog? Die zou je advies kunnen geven i.v.m. omgaan met je autisme.

Je kan altijd terecht bij de KinderTelefoon. Zij zijn bereid naar je te luisteren, en hebben vast tips voor jou. Misschien kan Jeugdzorg jou ook helpen. Je kan contact met ze opnemen.

Groetjes
x
Hey! Ik heb 2 jaar in woongroepen gezeten, dus ik ken het! Waar zit je op woongroepen? Ik heb van Limburg tot Groningen gezeten, aangezien ik nergens terecht kon. Uiteindelijk zat ik op een 18+ groep, terwijl ik 13 was.
Als ik ergens mee kan helpen, zeg het maar.
Hey! Ik heb 2 jaar in woongroepen gezeten, dus ik ken het! Waar zit je op woongroepen? Ik heb van Limburg tot Groningen gezeten, aangezien ik nergens terecht kon. Uiteindelijk zat ik op een 18+ groep, terwijl ik 13 was.

Jeetje! Heb je nog iets van tips om het een beetje uit te houden? Sorry voor de late reactie!

Ik heb al op 5 verschillende woongroepen gewoond. En ik heb me daar ook niey op me gemak gevoeld. En dat is ook heel vervelend wand ik ben bijna 16 en ik woon op een woongroep waar allemaal mensen met de leeftijd van 40+ en dat is juist vervelend. Wand je mag dan niks. Ik  wordt nu bedreigd met de dood en ik moet daar  gewoon wonen. 

Badge

Hoi ik weet hoe je je voelt ik woonde op een groep <woonplaats door KT verwijderd> een groep waar ik en mijn vrienden werden mishandeld geestelijk en psychisch op een dag verdween mijn bestie de laatste keer dat ik haar zag was met kerst ik ben nog steeds naar haar op zoek ik weet alleen haar naam en dat ze in een rolstoel zat vaak een pet droeg en haar duimnagel had ze in de vorm van een kroontje geknipt ik mepte daar op ik mis haar ik ben haar nooit vergeten maar met deze informatie kom ik niet ver op het internet ik heb alles afgezocht insta Facebook maar ik kan haar niet vinden heeft iemand hier tips😞😞

 

 

Reageer