Vraag

Weet het niet meer

  • 27 September 2020
  • 2 reacties
  • 110 Bekeken

Badge

Halo iedereen,

ik vindt het lastig om dit te delen, want ik ben bang dat ik mijn ouders hiermee kwets.

Mijn ouders zijn altijd heel aardig, maar ze zijn super streng. Ik heb een limiet van 2 uur op mijn telefoon, ik mag niet afspreken door de week, ze worden heel snel boos als ik iets verkeerd doe of zeg dat ik iets niet wil.  En ik erger mij vooral aan het punt dat ze mijn zus voortrekken. Ze zijn heel aardig tegen haar worden nooit boos, ze krijgt heek veel kleedgeld en ik helemaal niks. 

Ook ben ik nu dus klaar met mijn huiswerk, maar ik moet verder, en mag niet van het lekkere weer genieten (terwijl al mijn vrienden buiten spelen). En aks ik probeer te zeggen dat ik klaar ben, zegt mijn vader: " ik heb zin om je een klap te geven als je nu niet naar je kamer gaat!"... Maar toch willen ze met mij naar het museum gaan!..? ik vindt het raar en ook een beetje eng en ik weet niet wat ik moet doen.  Hebben jullie tips?


2 reacties

Reputatie 1
Badge +1

Hé,

Ik zou proberen het misschien met je zus te bespreken misschien kan zij een woordje voor je doen of kunnen jullie samen iets bedenken. Als dat geen optie is zou ik proberen het misschien rustig met een of beide ouders te bespreken. Het eerst misschien opschrijven? Ik zou proberen te vertellen wat je voelt in plaats van wat je allemaal irritant vind dat helpt bij ouders. Ik denk dat je het conflict beter aan kan gaan dan er om heen klagen in je hoofd of bij vrienden. Ik hoop dat ik je een beetje heb geholpen.

<3

Hey eempje_anoniem,

Wat vervelende situatie!

Inderdaad best wel gek dat je ouders zo streng zijn. Het zou misschien kunnen komen omdat ze je willen beschermen of niet durven loslaten. Zodat jij meer je eigen keuzes mag maken en dingen mag doen.

Zoals new York al zei zou ik het proberen te bespreken

Wat ik daarop wil aanvullen is dat het misschien best moeilijk en spannend is om er met hun over te praten. Je kan ook eerst naar een mentor/vertrouwenspersoon of naar iemand anders gaan die jij vertrouwt. Je kan dan daar eerst je verhaal kwijt en hun kunnen met je meedenken hoe je bijvoorbeeld het gesprek kunt aan gaan.

En anders kun je altijd chatten met de Kindertelefoon en zij kunnen ook met je meedenken en je heel goed helpen.

Ik hoop dat je hier wat mee kan.

Succes en sterkte!

Xx Simply Me

Reageer