Weet het allemaal ff niet meer

  • 2 June 2020
  • 1 reactie
  • 62 Bekeken

Badge

Heyy allemaal, ik kom uit een islamitisch gezin bestaande uit mn ouders, 2 jongere zusjes. Ik heb nooit echt het gevoel gehad dat ik een '’band'’ met mn ouders heb, vooral met mn pa. Ik ben vaak afstandelijk en wordt veel vergeleken met mijn zusjes, nichten die bv wel meedoen, veel praten, veel doen enz. qua schoolgebeuren als thuis. Omdat ik zo anders ben qua karakter, stil ben, niet veel praat en hoe ik denk heb ik vaak ruzie met mn ouders. Het is 2x zo erg geworden dat ik van huis wegliep en dat de politie naar me moest gaan zoeken.  Alles van wat ik doe gebeurt niet op de goede manier, spreek ik tegen, ho maar dan wordt het erger, soms is dit ook bij mn oudste zusje, en soms wordt het zo erg dat we een klap krijgen wat uitloopt tot een soort van gevecht omdat ik mezelf verdedig. En doe ik het niet goed op school, dan krijg ik daar weer preken over, ik moet en zal mn diploma halen, moet daarna solliciteren voor werk en dan kan ik een eigen woninkje zoeken en daar gaan wonen (als ze dat menen tenminste), daarnaast moet ik elke dag laten weten wanneer ik in-en uitgestapt ben van het ov zodat ze weten wanneer ik thuis ben. Ook mogen ik en mn zusjes alleen naar buiten als we het vragen, bv naar centrum. Alles moet met toestemming, en het is serieus van huis naar school/stage en andersom. Mn telefoon wordt vaak afgepakt en verstopt zonder echte reden, mn zusje zegt dan dat ik m pas terugkrijg als ik erom vraag maar dat doe ik niet meer, ik vind het kinderachtig als mn spullen worden afgepakt als een soort van machtsmiddel. Ik heb ook gewoon het gevoel dat ik niet bij dit gezin hoor maar echte hulp zoeken lijkt me wel eng voor wat de gevolgen kunnen zijn voor mn zusjes bv omdat ze nog minderjarig zijn. Iemand tips of een soortgelijke situatie?


1 reactie

Badge +2

Hoi Anoniem02,

 

We lezen dat je in een lastige situatie zit.

 

Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wilt delen of samen met de Kindertelefoon wilt kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

 

Groetjes,

Emma D.

De Kindertelefoon

Reageer