Vraag

wat zijn mijn ouders?

  • 22 February 2024
  • 4 reacties
  • 62 Bekeken

Reputatie 3
Badge +1

Hoi hoi,  ik zie vaak tiktoks ofz van geen goede ouders en ook dingen die ik herken bij hun. 
zoals: - dreigen met dingen die je niet leuk vind

              - zeggen dat ze ziek van je worden

               - telefoon en bedtijd half 10 geen minuut later ook niet in de vakanties     
               - zusje meet aandacht geven

doen dit elke oudets? Overdrijf ik gewoon? Of niet?

 


4 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Ik vind niet dat je overdrijft, ik vind niet dat ze mogen dreigen met dingen die je niet lukt vind. Ze moeten gewoon nee zeggen ofzo iets.

Wat ik ook raar vind ik dat ze zeggen dat ze ziek van je worden, ik bedoel dat zeg je toch niet tegen je kind?

Die tijd snap ik wel maar dat ze zó streng zijn dat ze het op de minuut doen vind ik wel raar.

En bovendien, als ouder(s) moet je gewoon even veel aandacht aan iedereen besteden. Of je nou 3 of 2 kinderen hebt, je geeft iedereen evenveel aandacht.

Dus nee, je overdrijft niet!

Groetjes mij @Anoniemxv 

Ik zelf zou meer context nodig hebben om te kunnen oordelen. Hoe oud ben je? Zijn er meer dingen die je ouders doen? Hoeveel is je eigen ervaring en hoeveel komt door wat je hebt gevonden op TikTok?

 Over de punten die je opschreef:

-elke ouder dreigt met iets dat je niet leuk vind, dat is hoe straffen werkt. Ligt hier ook aan de context, als je bijvoorbeeld slaan is het natuurlijk een ander verhaal.

-zeggen dat ze ziek van je worden is apart en manipulatief. Zeggen ze dit vaak? Dit is zeker niet normaal. 

-vroege bedtijd is niet per se apart maar wel irritant. Het lijkt alsof je ouders hier strenger in zijn dan andere. Dit maken je ouders niet perse slecht, maar ik zie dit wel als een ‘red flag’

-elke broer/zus ervaart dit natuurlijk… dit ligt dus weer aan de context. Heeft je zus een andere bedtijd? Hie verschilt het qua aandacht?  
 

Ik hoop dat je hier iets aan hebt…. Er zijn een paar punten waar je ouders wel zeker in kunnen verbeteren, maar zonder de extra context kan ik niet gelijk oordelen of je ouders slechte ouders zijn.

Badge

@Anoniem_meisje123 
Veel ouders doen dit, maar het hangt af van wat ze nog doen om te weten of ze overdrijven. Mijn ouders grijpen me vast en zeggen dat ze me niet meer moeten hebben, dat ik weg moet en niet meer terug moet komen. Ze hadden me zo hard gegrepen dat mijn hele arm blauw is.

Doen ze je pijn? Want dat is niet normaal

Ze geven meer aandacht aan men broer en hij komt altijd op de eerste plaats… En ik moet gsm afgeven op sommige momenten

 

Groetjes

@DancingChicken 

Wat jouw ouders doen is niet normaal en is kindermishandeling. Niet veel ouders doen dit…  en als je hele arm blauw is geworden doen ze je zeker pijn. En zeggen dat ze je niet willen is ook mentale manipulatie en zeker niet goed.  Dus ook voor @Anoniem_meisje123  het gedrag waar dancing chicken over praat is niet normaal.

Reageer