Skip to main content

Wat moet ik nu doen?! Zus stiekem ongesteld!

• June 23, 2025
  • 25 reacties
  • 395 Bekeken

Hoi eventjes mijn verhaal!

Mijn zus werd stiekem ongesteld. Ik kwam daar achter en heb haar nu beloofd het nooit aan mama te vertellen. Maar mijn ding is, ik zit er nu heel erg mee. Want ik slaap nog steeds niet hierdoor, en ze heeft gezegd dat we er maar 1 keer per maand over mogen praten en ik heb nog een hele vragenlijst van 20 vragen voor haar. 

Weten jullie wat ik hiermee moet?

Want het is een groot en belangrijk geheim en ik ben bang dat mama mij niet meer vertrouwt straks omdat ik het geheim van mijn zus nooit heb verteld.

Ps. Hoe ze dit deed? Ze verstopte maandverbandjes met bloed in haar Lade.🤢🤮

Groetjes 

25 reacties

• June 23, 2025

Oja, mijn zus is 14¼ en ik 12½. Ze was 2 keer stiekem ongesteld. Maar ze zei op zo'n zielig toontje 'Ik heb net weer een band met mama, wil je het please niet vertellen?'

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Vaste gast
  • June 23, 2025

Ik denk dat ze het beter wel kan zeggen want die gebruikte  maandverband gaat ook stinken en niet hygiënische  om die in de la te doen dan kan ze beter plastic zakjes om hem daar in te doen en dan weg te gooien als je naar school gaat .

Maar waarom wil ze het niet zeggen tegen jullie moeder het is iets wat er gewoon bij hoort meisjes dus 

• June 24, 2025

Hoi NN15000, bedankt voor je reactie. Dit is al in het verleden gebeurd, alleen is nu het probleem dat mijn moeder niet weet dat mijn zus stiekem ongesteld was. Ze heeft haar maandverband een keer weggegooid toen mama en ik niet thuis waren en volgens mij heeft ze ook weleens wc- papier gebruikt in plaats van maandverband. Maar nu is het ding: ik heb haar nu beloofd het nooit tegen mama te zeggen, maar ik wil het toch. Weet jij wat ik moet doen?

Groetjes, Anoniempje27070207

• June 24, 2025

En oja, het stonk ook enorm in haar kamer en ze heeft erna ook nooit haar handen gewassen dus het zit technisch overal aan. Inderdaad niet hygiënisch. 

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Vaste gast
  • June 24, 2025

Dan zou ik zeggen tegen je zusje dat ze het dan in een plastic zakje moet doen en dan ergens anders weg gooien want de stank kan niet meer en dat mama er dan achter gaat komen want je begint het te ruiken 

Maar komt jullie moeder niet op die plekken waar ze het verstopt .

• June 25, 2025

Bedankt ​@NN15000 . Blijkbaar reageert niemand anders meer hierop. Mijn moeder kwam niet op die plekken nee. Ik kwam erachter en zei in een brief dat ze 1 keer maandverband verstopte. Alleen ben ik er nu achter dat ze het 2 keer heeft gedaan. Eigenlijk weet ik wel zeker dat het wel 5 keer was…

Er is niks meer aan te doen want het is al gebeurd, nu zegt ze het wel gewoon tegen onze moeder omdat ik het anders toch wel door zou vertellen.

Maar denk je dat ik de band met mijn zus moet verpesten door het toch te vertellen?

Ik zou een antwoord waarderen. Groetjes van een anoniem meisje😃

Xxx

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • June 25, 2025

Hey, ik heb een vraag, waarom mag je moeder het eig niet weten? Dat is toch volkomen normaal en gezond dat een meisje dat heeft? Dat heeft ze zelf ook gehad en ze zal toch wel begrijpen dat dat gebeurt en zelfs advies geven? 

Liefs Tover xxx

• June 25, 2025

Hoi ​@Tover01 , mijn moeder mag het van MIJ wel weten maar mijn zus wil het niet zeggen en ik wil mijn band met haar niet verpesten. Zal ik het nou zeggen of niet?

Wat zou jij doen?

Bedankt btw.

Niemand anders behalve ​@NN15000  had gereageerd, dus dit is fijn

Oja ook fijn dat een jongen reageerde want ik dacht dat het jongens niet boeit en dat ze er niks van snappen dus bedankt. Ik heb wel wat van je topics gelezen en zag ook een klavertje 4 van je bedankt ​@Tover01 

Groetjes

( reacties samengevoegd door De Kindertelefoon vanwege overzichtelijkheid )

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Vaste gast
  • June 25, 2025

@Ducklover27 Nee als ze alles weg heeft gegooid en het niet meer doet zou ik het hier bij laten  maar als ze het nog 1 keer doet dat je het dan wel gaat zeggen 

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • June 25, 2025

Het is niet aan jou om het te vertellen maar ik snap niet waarom je zusje zo moeilijk doet: ongesteld worden is toch normaal. En maandverband verstoppen is toch vies.

• June 26, 2025

Bedankt. Ik twijfel nog steeds maar ik heb haar beloofd het niet te zeggen dus ik ga het niet zeggen denk ik.

Bedankt, ​@Tover01 ,  ​@Diana  , vooral ​@NN15000 

Groetjes Ducklover27

JeBentNietAlleen
Forum|alt.badge.img+1

Haha vgm mij hoort het er gewoon bij hoor en hoeft ke zus zich niet te schamen.. 

Als ik jou was zou ik dat gewoon zeggen tegen je zus en dat het als dr moeder dr achter komt dan is ze nog verder want dan krijgt ze misschien een heel lang gesprek. 

Succes en slaapse😉

(onnodige quotes verwijdert door de KT)

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • June 26, 2025

Heeeyyy, als dit zeg maar zo door gaat met het geheim ongesteld ding, zou je het wel

moeten zeggen tegen je moeder. Ongesteld zijn is helemaal normaal en ik weet niet waarom dat de band tussen moeder en dochter zou verpesten. Ze moet het eigenlijk zelf zeggen en anders zou ik het doen als ik jou was want als je extreem veel bloed verliest en daarom bijv. ijzer tekort krijgt moet een ouder het toch weten om het in de gaten te houden en evt naar de dokter te gaan met je zus.
Als je het gaat zeggen zou ik je zus wel even waarschuwen zodat het niet helemaal onverwachts komt.

Veel liefsss

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • June 27, 2025

Hey! Als je het belooft hebt is het goed om je daar aan te houden. Dat is eervol. Maar ik denk dat ze daar wel wat tegenover mag zetten, namelijk dat jij er verder buiten blijft en ook geen last meer hebt van iets. Die dingen in de la bijvoorbeeld of andere zaken. Dat vind ik dan wel zo eerlijk. Waarom zij er zo'n ding van maakt is dan maar haar zaak maar jij hebt er dan verder geen last van.  Eerlijk toch? 🙂😊  Ohja en ik help gewoon graag hoor 😘

Liefs Tover xxx

• June 27, 2025

Bedankt iedereen. Ik heb besloten dat ik het toch wil gaan zeggen. Het ergste wat kan gebeuren is dat mijn zus me zal haten. Dat is niet zo erg toch?

Wat zouden jullie doen?

• June 28, 2025

Hoi, ik heb het verteld, mijn moeder reageerde goed en mijn zus weet het niet

eendje
Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • June 28, 2025

Goed dat je het hebt verteld, ​@Ducklover27 !

Dit is beter voor je zus, want op deze manier kan ze gewoon haar spullen goed opruimen. En jullie moeder kan natuurlijk haar spullen voor haar kopen.

Je zus zal misschien boos worden als ze hoort dat je het hebt verteld, maar ze zal zich waarschijnlijk snel inzien dat dit veel beter is en de juiste keuze is. je hebt haar goed geholpen lieverd❤

lovegood
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • June 28, 2025

Ongesteld worden is normaal!

Het taboe is onzin. Dit zou juist minder moeten worden. Vraagje: ​@Ducklover27 ben jij al ongesteld geweest?

Groetjes Lovegood 

• June 29, 2025

Bedankt ​@Tr0ubl3d 

Ik denk ook dat het beter was. 

Groetjes @Ducklover27 

• June 29, 2025

Hoi ​@lovegood , ja ik ben ongesteld geweest.

Al 2 keer.

Ik wacht nu op de 3e keer want het duurt al bijna twee maand en de vorige keer maar 6 week.

Ben jij ook al ongesteld geweest? 😉

Groetjes Ducklover27 

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • June 30, 2025

Heyyyy, ik zou tegen je zus zeggen dat ze het gwn tegen je moeder moet zeggen, want het is volkomen normaal!

Suc6 en je kunt het!!!

XXX

• June 30, 2025

Hoi ​@Isja13 , ik heb het tegen mijn moeder gezegd en nog niet tegen mijn zus want dan haat ze me dus daar wacht ik nog even mee…

😅😅

Groetjes Ducklover27 

En natuurlijk bedankt 

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 7, 2025

Waarom wil ze het geheim houden?

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Vaste gast
  • August 7, 2025

@Wolf  ze schaamde zich er voor wat ik er uit kon halen uit en ander bericht  en hier. 

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 8, 2025

Hmmmm, dat is lastig ja. En niks om voor te schamen overigs. Elk meisje heeft er last van 😅