Haii, ik ben A en ik heb jullie hulp nodig. Ik woon als oudste dochter in een samengesteld gezin met 2 broertjes en 2 stiefbroertjes. Ik ben zelf 14.
Mijn stiefvader woont nu al 5 jaar bij elkaar en vanaf een half jaar was de leuke liefe stiefvader al weg. Er zijn hele strenge regels in ons huis en de straffen leiden meestal tot huisarrest voor een maand tot 3 of 5 maand. Nou is onze huisarrest een tikkeltje anders. Wij moeten op ons bed zitten met de handen over elkaar en stil zijn. We worden dan ook alleen maar geroepen voor eten en 2x per dag drinken. Zelfs dreigd hij om mijn spullen af te pakken zoals boeken en andere vermaak, waarom? Om dat ik lees tot ongeveer 11 uur 's avonds. Ook heeft hij meerdere keren gedreigd mij naar een internaat te sturen omdat ik een probleemkind ben in zijn ogen. Wanneer ik huisarrest heb mag ik ook niet naar dansles en mag ik ook niet langer op school werken aan projecten. Dus mijn cijfers zijn daardoor ook slecht. Ook mogen we bvb tijdens f1 niet praten of teveel geluid maken, en zowiezo hem niet in de weg staan. Als we iets verkeerd doen dan word er naar ons geschreeuwd en als we dan huilen dreigt hij dat we moeten ophouden of anders geeft hij een reden om te janken. Ik voel me thuis ook niet meer veilig omdat de sfeer afhangt van zijn humeur. Soms gaat het goed en soms slecht. Ook vernedert en kleineerd hij ons met opmerkingen en grappen, dit doet hij ook mij mijn moeder. Mijn stiefbroertje is ook echt heel raar. Hij heeft voor meerdere jaren vele opmerkingen gemaakt en dingen tegen mij gezegd wat ik moest doen in seksuele ongepaste manieren. Hij heeft ook mijn bh's en topjes gestolen uit de was en heeft er mee geslapen. Dat met het feit dat hij een meisje heeft gevraagd om strakke kleding aan te doen en om nudes te sturen was de emmer vol. Hierbij werd mijn SA trauma getriggerd en heb ik het eindelijk gemeld. We hadden er een enorme ruzie over en mijn stiefvader heeft met schreeuwen gezegd dat ik niet mocht klagen omdat ik mij slecht gedroeg en dat het mijn stiefbroertjes bedoeling niet was om mij zo te laten voelen. Ik eindigde met een paniek aanval op de bank en in de keuken en m'n stiefvader zij dat ik me niet moest aanstellen en moest stoppen. Iedereen troosten mijn stiefbroertje ook. Did met nog meer dingen die blijkbaar niet oké zijn zoals dat m'n stiefvader schreeuwde naar mij omdat ik met familieweekend 3 uur lang op m'n telefoon zat. De helft van m'n familie hadden dat weekend het idee gekregen dat er iets niet goed was thuis. 1 van m'n tantes is een social worker en weet daarom ook het gedrag van kinderen die mishandeld worden. Ik ben heel vaak uit de buurt gebleven van m'n gezin en bij hun geweest. Net zoals de autoritten. Ik heb beide keren bij de socialworker (m'n fav) tante en de terugreis heb ik alles verteld. Waarop ze mij had uitgelegd dat dit emotionele kindermishandeling is. Deze info ben ik na 2 dagen nogsteeds aan het verwerken en ik weet niet wat ik moet doen. Ik voel me alsof ik vast zit in een kooi maar ik me nu pas besef dat ik vrij hoor te zijn. Nu is mijn vraag, wat moet ik nu? En wat zijn de gevolgen als ik het aan een vertrouwenspersoon vertel? Ik ben bang maar k ga liever dood dan nog 4 jaar hier moeten blijven. AJB HELP MIJ EN VERTEL ME WAT IK MOET DOEN