Skip to main content

ik heb dus een hele geschiedenis, mn oyders zijn gescheiden toen ik 5\6 was, ik heb een half broer en heb geen cntact meer met mn moeder, ze staat onder bewind, is uit huis geplaatst(fysiek met de politie en zo) en is psychisch totaal gestoort. ze weigert om een test te doen. ik woon dus bij mn vader en heb geen behoefte aan mn echte moeder, ik heb nu een stiefmoeder. maar als mijn vader overlijdt, mag ik dan bij mijn stiefmoeder wonen? want volgens de wet ben ik nog ieder weekend bij mn moeder en hebben we contact etc. zou ik dan terug naar mn moeder moeten? of kom dan (voor de zoveelste keer) de jeugdzorg overleggen enzo. ze zien me nooit staan en als ik zeg dat ik niets met mn moeder wil denken ze dat ik dat van mn vader moet zeggen. Wat moet ik doen?

Heyy @BAnanananana,

Lastig zeg.. Ik zal je eerlijk zeggen dat ik geen idee heb wat er precies gebeurd als je vader komt te overlijden.. Ik denk dat er dan wel weer gesprekken komen met jeugdzorg, maar denk ook dat jouw wensen dan wel het belangrijkste zijn en als jij dan duidelijk aangeeft dat je bij je stiefmoeder wilt blijven is dat vast mogelijk.

Maar probeer hier niet al te veel over na te denken hoor ik snap je zorgen maar dit zijn natuurlijk allemaal scenario's die je bedenkt, maar die zijn nu niet aan de orde en gelukkig is je vader er gewoon nog en we hopen natuurlijk dat hij nog wel even in jouw leven blijft! :)

Je kan je zorgen ook altijd een keertje met de kindertelefoon bespreken als dat je fijn lijkt want ik denk dat dat ook wel goed is voor je om te proberen. Je kan hun iedere dag tussen 11 en 21 uur bereiken via het telefoonnummer 0800-0432 of via hun chatfunctie https://www.kindertelefoon.nl/chat

Liefs van ItsJustMe <3


Reageer