Skip to main content

ik ben zo bang. mijn vader is sinds een paar dagen uit huis vanwege een ruzie tussen mijn ouders. ik was daar wel blij mee, gezien hij vaak gewelddadig wordt tijdens ruzies, ook tegenover mij en mijn oudere zus. ongeveer een uur geleden hebben mijn ouders weer enorm veel ruzie gemaakt via de telefoon. Mijn vader is razend.  Ik ben bang dat hij naar huis komt, bij ons inbreekt en iemand iets aandoet. het is niet de eerste keer dat hij naar huis komt na een ruzie, maar hij was nog nooit zo boos. 

Weet iemand wat ik in deze situatie kan doen? 

Oke dus ik snap meteen wat je voelt en ik ga je niet 100% kunnen helpen maar het beste wat je kunt doen in een situatie zoals dit is rustig blijven. Je mag je onrustig voelen maar probeer niet te veel aandacht naar jezelf te trekken. Ga niet schreeuwen of agressief worden. Ga ergens zitten. In je kamer ofzo en heb in het ergste geval iets bij je dat je comfort geeft zoals een knuffel ofzo. Adem in en adem uit. Als je vader ineens aan de deur komt en laten we zeggen agressief wordt zoals mensen pijn doen of gewoon niet mee te redeneren is kan de politie bellen de beste optie zijn voor de situatie. Dat moet je wel zelf besluiten en het kan de situatie escaleren maar het kan het ook tijdelijk verminderen. 

(Toen bij mij de politie werd gebeld vanwegen agressiefteit thuis werd crisishulp ingeschakeld om ervoor te voorkomen dat dit weer gebeurt) 

Je kan ook proberen dit te bespreken met je moeder of zus. Misschien kunnen hun meer inzicht in de situatie brengen om je gerust te stellen. 

Ik hoop dat dit helpte op een manier. 

hii ik snap je angst en het is onwijs naar dat je vader zo agressief is heeft hij hier al hulp bij? Zo niet misschien wanneer hij weer agressief word de politie inschakelen en die kunnen hem dan helpen ook zou ik zorgen dat jij je moeder en zus elkaar goed steunen en elkaar hier doorheen helpen!

sterkte je kan het!!!

Hi

Ik vind het heel heftig voor je en voor je moeder en zus.

Sorry, maar ik kan niks bedenken hoe ik je kan helpen, maar ik wilde wel reageren om je te steunen. 

Blijf samen sterk!

Ik hoop dat het goedkomt!

Het eerste wat ik dacht is dat jullie de sloten moeten vervangen. Dat geeft sowieso al een iets veiliger gevoel.

Natuurlijk zijn er de standaard dingen die je kan doen zoals altijd aan iemand anders laten weten waar je bent. En je kan de politie inlichten. Ze kunnen er misschien niet direct wat aan doen, maar dan weten ze er in ieder geval vanaf. Volgens mij kan je een melding doen, vooral omdat je vader in het verleden al gewelddadig is geweest naar jou en andere gezinsleden.

Hey meis, al deze adviezen zijn heel goed en ik doe er 1 bij. Als hij komt en is zeer agressief, film het! Zet de phone ergens waar ie niet zo opvalt of hou hem stiekem verborgen in je kleren, maar film wat er gebeurt zodat je dat kan laten zien aan bijvoorbeeld Jeugdzorg of de agenten die komen.  Bewijs kan jou helpen! Heel veel sterkte ❤️‍🩹

Reageer