Vraag

Wat moet ik doen

  • 30 August 2021
  • 2 reacties
  • 70 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey!

Ik wordt op het moment getest voor ADHD. veel van de symptomen komen met mij overeen zoals vergeetachtigheid en geen routine kunnen maken enz.

Vorig jaar had ik hier heel veel problemen mee en vroeg ik bij mn ouders om hulp en vertelde ik ze veel dingen.

Nu vandaag werd mijn moeder boos omdat ik was vergeten mn vitaminen te nemen (moest ik nemen want ik had een tekort, niet super erg) en was ze zo van je komt bij ons zeuren over dingen en dan neem je niet een je vitaminen! Je hebt een tekort, je bent aan het zelfbeschadigen! Ik zij 'ik vergeet het steeds omdst ik niks kan onthouden' ! 'Hoe moeilijk is het nou echt?! Je hebt een tekort je bent aan het zelfbeschadigen!' Ik was zo van oke ik ben hier klaar mee.en ging ik gewoon weg. 

Dus het ding is nu, mn ouders willen dat ik met ze praat, dan doe ik dat en dan zeggen ze dat ik lieg en gebruiken ze het tegen me. Dus dan praat ik niet meer met ze en dan zijn ze weer zovan waarom praat je niet met ons? En dit dan 10000000 keer opnieuw.

Ze snappen het gewoon niet omdat ze het zelf niet hebben. En dit is super stressvol! Want ze denken dat ik overdrijf of lieg of warom sommige dingen voor mij gewoon moeilijker zijn

Ik weet gewoon niet wat ik moet doen.

Het is ontzettend vervelend


2 reacties

Misschien als zo'n test aantoond wat er met je is dat ze dan wel luisteren naar je. Ik hoop dat ze dan een beetje begrip kunnen tonen.

Verder heb ik hier geen ervaring mee dus hopelijk kunnen anderen je hier verder mee helpen.

Groetjes Lucas

Heyy

 

Hmm vervelend zeg.

 

Ik heb ben ik bang ook niet echt de beste tips voor je.. Misschien kan je proberen om met je ouders te praten op een moment dat de sfeer rustig is? Dan gaat een gesprek misschien wat soepeler en dan luisteren je ouders hopelijk wel naar je.

 

Verder wil ik je nog vertellen dat als je het prettig lijkt dat je dan iedere dag tussen 11:00 en 21:00 kan bellen of chatten met de kindertelefoon. De kindertelefoon is bereikbaar op het nummer 0800-0432 en misschien hebben de mensen daar nog wel een aantal goede tips voor je voor wat je het beste kan doen!

 

Groetjes,

NaamNietBekend 

Reageer