Vraag

wat moet ik doen?

  • 22 April 2020
  • 1 reactie
  • 63 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo allemaal,

 

ik weet niet of dit forum mij kan helpen want het is lastig uit te leggen. (Even voor de duidelijkheid, wanneer ik dit schrijf is tijdens de coronatijd, dit speelt langer dan corona) 

 

Mijn moeder haat me, heb ik gezien op dr telefoon (Sorry maar als ik weet dat er over mij word gepraat moet ik dit gewoon zien) ze zegt het tegen mijn broers/zussen. Dit is erger geworden sinds dit jaar denk ik? Heel raar maar ze schuift alles af op mij, ook al lijkt ze dat zelf niet te beseffen. Voorbeeldje:

 

mijn zus jat mijn 2 slippers, ik zeg er wat van en dan zegt zij “Je hebt toch zelf nog slippers?” Zoiets.. ze heeft misschien niet de makkelijkste jeugd gehad maar ik wil niet zo’n moeder die verschrikkelijk irritant is. Ik zit heeeeel vaak op mijn kamer en heb chronische depressie, en ik merk dat ik weer doodgedachtes krijg… Ik ben er zo erg klaar mee met alles, ik word niet serieus genomen en stel ik zou me echt zelfdoden dan word ik bewijze van pas een dag later gevonden. Mijn zus vind het alleen maar genieten en is net mijn 2e moeder. Mn pa werkt zich rot en neemt me niet serieus.

 

geen andere oplossingen meer, want ik ga andere mensen bij dit domme probleem niet betrekken, dus wat nu???

 

ik hoop dat er hier hulp is anders gaat t echt ooit fout. 


1 reactie

Hoi

 

Wat naar dat je moeder zo doet. Niet ok hoe ze negatieve berichten over jou stuurt naar je broers en zussen, en hoe je niet serieus genomen wordt. 

 

Je vertelt liever geen anderen te betrekken bij dit probleem. Dat snap ik best, hoewel het soms kan helpen om een derde persoon te vragen eens met je moeder te praten. Dat kan bijvoorbeeld een vriend(in) van je moeder zijn, of een familielid. Je zou aan deze persoon de situatie kunnen uitleggen, zodat die vervolgens met je moeder kan praten. Wie weet draait je moeder daarvan bij. 

 

Goed dat je dit topic geopend hebt. Hopelijk heb je een groot deel van je frustratie van je af kunnen schrijven. Als je hiernaast graag zou chatten of bellen over wat er speelt, kan dat bij de Kindertelefoon. Vermoedelijk hebben zij nuttig advies voor je, en daarbij lucht zo’n gesprek vaak diep op. 

 

Gr. Kenshin

Reageer