Vraag

wat kan ik doen tegen mijn ouders

  • 15 May 2019
  • 1 reactie
  • 123 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
beste ....

als ik ruzie heb met voornamelijk mijn vader loopt dit vaak uit, hierna geeft hij vaak (van mijn kant gezien) onredelijke straffen, zoals dat ik mijn computer (die ik voor school nodig heb) niet meer mag gebruiken, dat ik mijn hobbies niet meer mag uitvoeren, of (wat ik zelf het kutste vind) zorgt hij dat er een maximum op mijn bankrekening komt van 5 euro en soms haalt hij zelfs al het geld eraf, terwijl ik dit geld zelf heb verdient met een baantje als vakkenvuller. Weet iemand iets wat ik hiertegen kan doen, trouwens mijn moeder doet hier ook niks tegen dus t is wel kut vaak

1 reactie

Ik zou zelf niet exact weten wat je hier zou kunnen doen.
Het lijkt mij sowieso verstandig om dit met je mentor te bespreken.
Die kent jou en je vader natuurlijk wat beter, dus misschien weet diegene wat beter wat jij zou kunnen doen.
Het lijkt mij in ieder geval wel nuttig om het toch met je moeder te bespreken, ongeacht het feit dat ze niets doet.
Van beide ouders zou je haar het makkelijkste kunnen overuitgen.

Jouw vader mag geen geld van jouw rekening afhalen, zeker niet in dit geval.
Als je hem nou nog moest terugbetalen, dan zou iets eenmaligs nog niet zo gek zijn , maar dit is iets anders.
Dit is, als ik het goed begrijp, diefstal en daarmee strafbaar.
Het geld is immers van jou, ongeacht wat jouw vader er van denkt.
Het kan misschien aanraadbaar zijn om contact op te nemen met jouw bank, om te kijken of ze zijn toegang kunnen ontzeggen.
Sowieso is het handig om een overzicht te hebben van hoeveel geld hij van jou gestolen heeft.
Dat is hij jou immers nog schuldig.
Jouw bank hoort die gegevens ook nog te hebben.
Je zou eventueel een rekening kunnen openen, bijvoorbeeld via PayPal en daar het geld op kunnen zetten.
Hij kan dan niet zien hoeveel geld je hebt en hij kan er dan niet bij.

Reageer