Vraag

Wat doet mijn moeder met mij?

  • 20 September 2018
  • 3 reacties
  • 304 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo,
Ik vraag me de laatste dagen vaker af of ik misschien ben mishandelt. Ik werd vroeger soms geslagen door mijn moeder. Niet vaak maar wel een keer om de maand. Soms werd ze heel boos op me en zou ze me over de knie leggen. Ik herriner me niet hoe vaak ze dat deed maar best wat keren. Toen ik 9 of 10 was hield ze er mee op want ik zei dat ik de kindertelefoon zou bellen. Ze slaat me nog steeds af en toe maar niet zo vaak als vroeger. Ook schreeuwt ze al mijn hele leven vaak tegen mij. Om de kleinste dingen word ze al heel boos en vaak begint ze met schreeuwen. Soms dreigt ze me ook in elkaar te slaan, maar ze doet het nooit. Een keer zei ze dat ze me zou slaan met een koekenpan. Daar is ook niks van gekomen. Mijn moeder controleerd mij ook heel veel. Ik mag niet met lgbt+ mensen omgaan omdat zij hardstikke homophobic is en ze gelooft dat ze iets slechts met me gaan doen (ik ben lesbie en niet uit). Ook mag ik mijn uiterlijk niet veranderen als zij het niet mooi vind. Ik mag nooit zwart dragen omdat zij denkt dat alleen satanische mensen dat dragen. Ik mag niet mezelf laten testen op autisme of depressie want ze wilt niet dat ik pillen ga nemen. Van haar mag ik ook niet met mijn internet vrienden praten. Ze gelooft niet dat zij echt de personen zijn wie ze zeggen te zijn (ik heb met allemaal al een keer gevideochat/gebelt dus ze zijn veilig). Terug naar dat homophobic gedoe. Ik ben dus lesbie maar ik ga het nooit vertellen aan haar. Ze zei dat als ik ooit op meisjes valt zij zelfmoord zou plegen. Ze zegt vaak ook nare dingen tegen me als ze weer eens boos is. Ze zegt dat ik alleen om haar geef als ik iets wil kopen of als ik iets nodig heb terwijl dat helemaal niet waar is. Ze scheldt me ook vaak uit. Door al deze dingen ben ik vaak verdrietig en ik geloof niet dat mijn moeder van me houdt. Ik heb vaak zelfmoord gedachtes en snij mezelf door dat (ook door andere dinhen). Ze is ook soms gewoon aardig tegen mij maar steeds vaker boos. Ik hoop dat een van jullie mij misschien kan vertellen of dit een soort van mishandeling is (zo nee wat is het dan) en wat ik het beste kan doen.
Groetjes, sok 🙂

3 reacties

Heyo,
Ja dit klinkt heel erg als mishandling ook al zie ik hier en daar beschermende dingen (vrienden van het internet) maar goed, kan je niet met je vader hierover praten want dit klinkt echt niet goed hoor...

Daarnaast laat een van je vriendinnen/mentor het weten, die kunnen jou van dichtbij helpen en misschien je moeder aanspreken!
Wat is de reden dat je moeder djt doet?
Hey Sok

Wat heftig dat het er thuis zo aan toe gaat. Dit valt onder fysieke en psychische mishandeling. Het is helemaal niet ok wat je moeder doet. Ze mag je niet slaan, en jou verbieden om je te laten testen op autisme of depressie is niet ok. Jij hebt recht op hulpverlening.

Zoals @Ronald2001 zei, kan je iemand in vertrouwen nemen. Weet iemand in je omgeving hoe het er thuis aan toe gaat? Je mentor of huisarts zijn personen waarbij je hiermee terecht kan. Zij kunnen je doeltreffend helpen. Dat je onder andere hierdoor snijdt, vind ik heel erg heftig. Het lijkt me nuttig dat je hier met iemand over praat. Zie je het zitten om naar een van deze toe te stappen? Je kan ze ook mailen.

Je kan altijd bij de KinderTelefoon terecht. Daar kan je je verhaal doen, en krijg je vast nuttig advies mee. Het voelt vast goed om je verhaal daar eens kwijt te kunnen.

Groetjes
Kenshin
zoals de anderen zeggen neem contact met iemadand dat helpt vast bij een familie lit ofzo
heb je het wel eens met je vader erover gehad

Reageer