Hallo kindertelefoon forum,
Ik ben 17 jaar oud, en wil anoniem blijven.
Ik zit met een probleem. Ik heb mijn moeder laatst gevraagd hoe het zit met de scheiding tussen mijn ouders (2009). Ik weet dat de scheiding destijds alles behalve wenselijk is verlopen, dus ik vroeg mij logischerwijs een aantal dingen af. Op deze vraag antwoordde mijn moeder vrij kort. Volgens haar waren er ruzies over de inkomsten, en financieel gedoe. Ook heb ik haar verteld dat ik dezelfde vraag aan mijn vader zou stellen, dus ze wist dat hij de waarheid zou vertellen.
Een week later heb ik dezelfde vraag aan mijn vader gesteld. Hij vertelde, zoals ik al had verwacht, een heel ander verhaal. Mijn moeder ging vaak vreemd, en raakte in de war door borderline en bipolaire stoornissen. Ik schrok van de verhalen die mijn vader vertelde. Bijvoorbeeld dat mijn moeder ooit mijn vader in elkaar heeft geslagen, en dat ze vaak in een dronken bui niet in staat was om voor mij en mijn broers te zorgen.
Mijn moeder heeft dus tegen mij gelogen, ook al wist ze dat ik toch wel de waarheid zou horen van mijn vader.
Dit alles heeft ertoe geleid dat ik andere dingen in twijfel ben gaan trekken over mijn moeder. Zo vind ik het opvallend dat, elke keer dat er vakantiegeld binnen komt, dat geld opeens ergens anders aan besteed moest worden. (Deze keer was het een wortelkanaalbehandeling, en zo zijn er telkens weer andere dingen)
Ik vermoed dat mijn moeder nog wel eens hevig aan de drank of drugs zou kunnen zitten. Ik heb ook een keer een grote hoeveelheid methylfenidaat op haar kamer gevonden, terwijl ze hier geen doktersvoorschrift voor heeft.
Ik weet echt niet wat ik hier mee moet. Dus ik vroeg mij af of iemand advies heeft of andere tips.
Bedankt voor het lezen,
Anoniem.