Skip to main content
Vraag

Wanneer is het mishandeling

• June 18, 2026
  • 2 reacties
  • 53 Bekeken

Ik ben nooit genoeg voor mijn ouders.  Als ik een slecht cijfer haal is ‘niet erg’ totdat ze boos worden.  Al sinds ik me kan herinneren slaan m'n ouders me als ze boos worden. En als ze schreeuwen bevries ik en kan ik niks zeggen, er komt niks uit en het voelt alsof iemand mijn keel knijpt. Vandaag sloeg ze me met m'n computer en trok ze me haren. En daarna doet ze helemaal aardig en verdraait de situatie zo erg alsof ik fout was. Ze heeft onderbouw directrise (??) gemaild dat ze van de school weg haalt...ik wil niet weg

2 reacties

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10

Hi ​@Alyssa ,

Wat rot zeg, dat is echt niet oke 😞 kun je er met iemand over praten van school bijvoorbeeld? Want je verdient echt steun en hulp hierbij. Als je het lastig vind kun je bijvoorbeeld ook een brief schrijven of een mail sturen en dat je daarin uitlegt wat er gebeurd en dat je niet weg wil, want eerlijk gezegd is het niet aan de ouder om daar over te beslissen. Zeker niet als je wil blijven. Ik hoop dat je hier iets mee kunt en het snel wat beter gaat, dat verdien je ♥️

Liefs

Louise_
Forum|alt.badge.img+2
  • De Kindertelefoon
  • June 19, 2026

Hoi Alyssa,

Heel goed van je dat je dit vertelt! Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Louise (De Kindertelefoon)