Vraag

wanneer gaan ouders te ver?

  • 19 January 2021
  • 2 reacties
  • 122 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey!

Oké, laat ik maar bij het begin beginnen: het gaat al een tijdje niet zo goed bij ons thuis omdat er veel spanningen zijn. Dit komt mede door mijn psychische problemen waarvoor ik nu wel al een tijdje in behandeling ben. Ik merk alleen steeds vaker dat mijn vader zijn woede afreageert op mijn zusje.
Mijn zusje zit nu in de eerste klas en het gaat niet zo goed bij haar met sommige vakken, waardoor mijn vader haar bijles geeft. Het probleem is alleen dat wanneer ze iets niet begrijpt mijn vader tegen haar gaat schreeuwen en haar uitscheld. Uiteindelijk gaat mijn zusje meestal huilend naar haar kamer toe. Op dit moment is het zo dat mijn zusje bang is geworden voor bijles krijgen en ze er alles aan doet om er onderuit te komen. Mijn moeder probeert er wel iets van te zeggen, maar op het moment zelf durft ze dat meestal niet.

Nadat mijn vader boos is geworden op mijn zusje is hij meestal wel weer min of meer rustig, maar de volgende keer gebeurd het weer allemaal opnieuw. Op dit moment gebeurd dit ongeveer een paar keer per week voor nu ruim een jaar. 

Ik vraag me nu eigenlijk af of dit normaal is. En zo niet, moet ik er dan wat aan gaan doen of stopt het vanzelf? Ik weet namelijk nu echt even niet meer wat ik hiermee aan moet en het laatste wat ik wil is dat mijn zusje net zoals mij psychische problematiek gaat krijgen. 
 

Groetjes,

lana_feline 


2 reacties

Dit is niet normaal; je vader gebruikt je zusje op dit moment om zijn woede op af te leiden, wat niet normaal, juist toxic is. Hij moet een manier vinden om zijn woede op een andere manier af te kunnen reageren. 

deze reactie bied niet zo heel veel hulp, sorry daarvoor,  maar ik hoop dat door deze reactie meer mensen dit zien en de hulp kunnen bieden die jullie allemaal verdienen. ♥

 

groetjes,

janneman robinson (maar noem me Djoen)

 

Badge

hey Lana-feline,

Zoals Djoen al zei, is dit inderdaad niet normaal. Heb je er al eens iemand over gesproken in je directe omgeving, bijvoorbeeld op school, een goede vriend of vriendin of misschien andere familie. Zij kunnen misschien hulp bieden of helpen om hulp te vinden.

 Ik weet niet goed wat ik er verder over kan zeggen, maar ik hoop dat het iets helpt.

groetjes watermeloentje

Reageer