Vraag

Waarom zijn sommige jongens zo?

  • 26 November 2023
  • 3 reacties
  • 191 Bekeken

Reputatie 4
Badge +2

Heyy ik ben een meisje van 12 jaar oud en ik heb een broer en die is 14 en hij heeft vrienden die soms bij ons thuis zijn. Maar die vrienden van hem vroegen dus een keer mijn snap en ik dacht van ja wrm ook niet, uiteindelijk voegden zij me toe en zat ik die avond op mijn telefoon en die vrienden van mijn broer stuurden mij een chat. In die chat stond “ja je bent echt lekker”. Ik vond het een beetje raar dat de vrienden van mijn broer mij lekker noemen. Ik zit ook bij mn broer en die vrienden op school en als ik ze tegenkom staren ze me een beetje gek aan.

Weet iemand of dit normaal is?


3 reacties

Hallo!

We leven in een wereld waar mensen steeds meer dingen verdragen. Hun grenzen worden wijder gezet en morelen veranderen steeds. Maar één dng is hetzelfde gebleven in mannen. Ze beschouwen vrouwen als stukken vlees, geloof me. In andere woorden, vrouwen zijn gewoon kunst en je kan er zolang er naar kijken als je wilt. En dat is nu de dag nog meer benadrukt. De webcamindustrie samen met de volwassen industrie is één van de meest voorkomende verslavingen. 3 op de 4 jongens kijkt ernaar. Je zegt dat je twaalf bent en ik denk ook dat je het daarom ook zo raar vindt. Die jongens zijn al wat verder in hun puberteit en bevinden zich dus een een gevoelige fase. 

Mijn punt is het volgende: vrouwen worden door een deel mannen heel snel beoordeeld op hun uiterlijk. Het is helaas de harde realiteit. Dit is hoe mannelijke psychologie simpelweg werkt, je kijkt naar een vrouw en de helft van de dingen halen ze uit haar schoonheid. 

Ik als moslim ben dan ook scherp tegen het lustig gapen naar vrouwen. De Quran zegt ook dat de eerste hijab, de eerste sluijer, op de man zijn blik is. En dat de tweede sluijer pas op de vrouw is. Dus dat wil zeggen dat een man, maakt niet uit of de vrouw een hijab, een T-shirt of een bikini aan heeft, zijn blik naar vrouwen niet met lust mag mengen. Dit is anders een zonde op de man en hiervoor moet hij zich van afhouden. Vervolgens is de hijab/hoofdoek op de vrouw verplicht om te dragen. 

Mij zul je dan ook zo min mogelijk lustig naar vrouwen kijken, want ik vind het een absoluut immorele act van een mens om een vrouw te beoordelen op haar schoonheid en behandelen als een object en niet als een mens.

Joe!  

Reputatie 5
Badge +3

hoii,

Sommige jongens vonden dit soort gedrag leuk.

Niet alle jongens, maar veel wel. Dat is gewoon zo, en ze stoppen ook niet gauw.

Dit is dus in principe normaal, maar als ze aan je gaan zitten tegen je wil in niet. Dan kan je het beste naar hun of je eigen ouders gaan, en hun informeren

Reputatie 7
Badge +14

Hey! Helaas zijn sommige jongens inderdaad zo. Vaak is het ook stoer doen om de eigen onzekerheid en verlegenheid te verbergen. En zullen ze 1 op 1 heel anders doen. Ik houd ook niet van dat respectloze gedoe en ik denk, als je bij hun door zou vragen dat ze eig veel minder dom willen doen maar dat ze stoer willen lijken. Terwijl ze dus eig gewoon heel raar en belachelijk over komen. Jongens zouden dat meer moeten leren, gewoon menselijk en beleefd zijn tegen anderen, ook vooral meisjes. Ik kan het natuurlijk niet voor een ander beslissen maar ik ben dat wel. De andere reactie, dat meisjes dan maar ter bescherming gesluierd zouden moeten vind ik de wereld op zn kop. Dan moet dus degene die de dupe is zich aanpassen aan de situatie terwijl degenen die zich niet kunnen gedragen alleen maar wat minder kunnen 'zien' dat ze triggert. Zo werkt dat dus niet. Leer en wees als jongen gewoon respectvol ( te zijn). Dan hoeft niemand zich uiterlijk aan te passen.  Ik zou willen dat iedereen een ander op dat gebied gewoon eens in de waarde liet...

Liefs Tover xxxx

Reageer