Skip to main content

waarom krijg ik geen wzot van de gemeente

• February 7, 2026
  • 2 reacties
  • 52 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hoi hoi pookie20200 hier weer ik ben dus 13 jaar ben 3 keer opgenomen in verschillende huizen 3 keer in ( naam ) maar ze sturen me weg na 2 keer een zelfmoordpoging te hebben gedaan

maar goed als je niet weet wat een wozt verklaring is dat is zegmaar als je dan word opgenomen dan ga je naar de goede plek toe gebracht maar goed ik snap het niet meer

( tekst aangepast door De Kindertelefoon: naam van instelling verwijderd vanwege anonimiteit, en zelfmoordmethode weggehaald vanwege regel 6: het noemen van zelfmoordmethoden kan triggerend of choquerend zijn voor anderen en wordt daarom altijd weggehaald ) 

2 reacties

Maria_
Forum|alt.badge.img+1
  • De Kindertelefoon
  • February 7, 2026

Hoi ​@Pookie20200 

Heel goed van je dat je dit vertelt! Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Maria (De Kindertelefoon) 

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • February 18, 2026

Hoi Pookie20200,

Dit is helaas iets wat vaak gebeurt in de jeugdzorg. Huizen kunnen iemand wegsturen omdat ze de veiligheid niet meer kunnen garanderen, maar dat betekent niet automatisch dat je een WOZ(T) krijgt. Gesloten zorg wordt echt pas als allerlaatste ingezet en daar beslist uiteindelijk een rechter over.

Daardoor vallen sommige jongeren precies tussen twee systemen in, en dat voelt enorm oneerlijk en verwarrend.

Ik heb zelf ook met suïcidale gedachten gestruggeld en een poging gedaan, dus zelfs al zit ik niet precies in jouw situatie, weet ik wel hoe zwaar dit kan zijn en hoe machteloos je je kunt voelen als hulp niet loopt zoals je hoopt.

Het beste wat je kunt doen is dit echt bespreken met je behandelaren of jeugdzorgwerker, want zij kunnen uitleggen wat er in jouw situatie speelt en welke opties er nog zijn.

Het ligt in ieder geval niet aan jou of dat je “niet erg genoeg” bent.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt! Heel veel liefs en sterke.

-Anoniem577