waardeloos gevoel

  • 6 March 2020
  • 3 reacties
  • 78 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo,

 

Ik ben een meisje van 17 jaar, ik weet niet of iemand dit zal lezen, maar ik moet het even kwijt…

 

Mijn ouders zijn in 2017 gescheiden en sinds dien heeft mijn vader al 3 relatie's gehad en met alle 3 de vrouwen heb ik problemen gehad. De vrouw die nu in zijn leven is heeft mij meerdere keren uitgescholden en ze heeft mij nare ziektes toe gewenst en mijn vader heeft dat allemaal geaccepteerd... 

Nu wil ik geen contact meer met mijn vader omdat hij aan haar kant staat en ik voel mij waardeloos en onveilig. Maar ik ben bang want mijn zusje (12 jaar) komt daar nog wel. Ik heb het gevoel dat ik haar in de steek laat… 

Ik liep een tijdje bij een psycholoog maar die is wegens prive omstandigheden in januari dit jaar gestopt met haar baan en er is nu nog niemand die mij kan helpen… 

Ik kan mezelf niet meer in de spiegel aankijken zonder mezelf teleur te stellen. En dat is onder andere zijn schuld.

Ik ben 9 jaar lang gepest en hij zei toen altijd dat het allemaal wel mee zou vallen en dat ik me niet zo aan moest stellen. Nu ben ik bang dat ik mezelf aan het verliezen ben, ik ben bang voor mezelf en voor de toekomst… 

Het pesten is nu eindelijk gestopt maar ik ben nog steeds niet gelukkig en voel me heel onveilig in deze wereld.

Ik weet niet zo goed waarom ik dit deel maar ik moet het gewoon even kwijt en ik wil graag weten of ik de enige ben die dit mee maakt…

groetjes...


3 reacties

Reputatie 3
Badge +3

Hey @annoniem2002 . 
Ik vindt het goed van je dat je dit deelt.

 Ik weet niet precies wat ik moet zeggen maar wat je vader doet en/of deed is echt niet ok.

Ik hoop dat je bij je moeder wel gewoon terecht kwam en ik ben blij dat je niet meer gepest wordt.

gr. Ra

hoi, misschien moet je eens goed met je vader gaan praten. zeg ook dat als hij niets verandert dat je niet weet of je nog wel contact wil met hem. misschien zal dit dan binnenkomen. ik denk dat hij alles door de roze bril ziet en jou niet op 1 heeft staan. ik begrijp heel goed wat je zegt ik heb bijna precies hetzelfde meegemaakt. het kan erg frustrerend zijn als een van je ouders of beide jou niet op 1 hebben staan. zo hoort het niet. ik wil best met je praten, ik ben een meisje van 14. je moet hier doorheen. ga leuke dingen doen met vrienden, of ga sporten (wat bij mij erg hielp). ik ging een tijdje op kickboksen, dat werkte echt supergoed. ik was fysiek sterker en daardoor voelde ik me veiliger. je kan natuurlijk ook nog altijd naar een ggd psycholoog of een andere psycholoog. sterkte 💞

hey,

 

ik zou ook idd met je vader gaan praten, en vertel hem de waarheid als je het heel erg eng vind wat ik super goed snap heb ik misschein een manier hoe je het ook kan doen, wat ik heb gedaan is alles aan mijn vader uitgelegd ( ik heb dit met mijn moeder) ik heb tegen mijn ma gezecht kom maar lang mijn vader zat aan de keuken tafel en ik voerde een gesprek met mijn moeder zodat als er wat gebeurde mijn moeder bijv niet wou luisteren mijn vader in kon grijpen, weet ook dat je je zusje niet laat stikken als zij het er oke heeft dan moet je dat proberen los te laten ( of anders vraag aan je zusje wat zei ervaart kunnen jullie er samen over praten), maar geloof me een gesprek voeren met je vader is een hele goede zet, en vertel hem alles maar wat hij je heeft aan gedaan dat je daar nu zo over denkt, over het leven je toekomst alles, ik heb dat ook gedaan en tegen mijn moeder gezecht mam zo gaat het niet langer je maakt mijn leven kapot ik verbreek het contactik heb er weg gestuurd en ik zie haar nu alleen op feest dagen, het doet pijn voelt klote maar het is voor jezelf zo veel beter!

 

en weet dat ik goed begrijp waar je door heen gaat.

 

als je er nog eens over wil praten ik ben bb als je het vervelend vind dat iedereen mee leest kan ik wel mn snap delen als je dat fijner vind mag eigenlijk niet maar als ik je daar mee help xx

Juul

Reageer