Vraag

vriendje

  • 22 June 2020
  • 8 reacties
  • 102 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo, zou iemand me advies kunnen geven?

 

De moeder van mijn vriend heeft kanker en dat zit nu ook in haar hersenen, ze heeft dus niet heel lang meer.

Ik merk dat mijn vriend hier mee zit alleen hij praat nergens over en kropt alles op en ik maak me echt heel veel zorgen om hem door zijn verleden. En ik zit hier zelf natuurlijk ook wel mee.

Ik kan hem helaas niet zien en vasthouden/troosten totdat zijn moeder overleden is en ik wil er echt voor hem zijn en hem helpen maar ik weet niet meer hoe...

 

Hebben jullie tips hoe ik hem kan helpen en aan het praten te krijgen?😅

 

Ik ben zelf heel bang dat hij het straks uit gaat maken (hebben net al een discussie gehad) en dat wil ik echt niet want ik geef heel veel om hem..

 

Alvast bedankt voor de hulp!!

 

 

 

 


8 reacties

Reputatie 3
Badge +2

Hoi!

Jeetje wat heftig.. 

Ik geef je als tip mee om hem bijv veel te bellen en veel te praten. Ik begrijp dat jullie soms in een discussie zitten, hij voelt zich gewoon heel slecht op dit moment. Probeer een beetje afleiding te zoeken voor hem.

Hopelijk heb je hier wat aan!

Groetjes !

Ik zou hem laten weten dat je snapt dat hij door een moeilijke tijd heem gaat en dat hij altijd met jou kan praten als hij dat wilt.

Heel heftig inderdaad. Lastige situatie. Ik zou hem op het hart drukken dat je er voor 'm bent als hij wilt praten, proberen hem een beetje af te leiden en gewoon regelmatig checken hoe het met hem gaat. Misschien kun je iets verzinnen wat jullie samen nog voor zijn moeder kunnen doen. Als jullie er samen mee bezig zijn begint hij misschien wat te praten.

Reputatie 3
Badge +1

Hoihoi,

misschien moet je hem dit gedicht laten zien:

Verdriet is er

dat kan je niet laten gaan
als er iets is

stuur het niet naar de maan

huil bij mij uit

want dan ben je het kwijt

blijf er niet mee zitten voor de rest van de tijd

Ik heb hem zelf gemaakt en wat ik hiermee wil zeggen: 

praatpraatpraat!

zelf heb ik ook een tijd problemen gehad en ik kan je vertellen dat, als je alles opkropt het er veel moeilijker uitkomt dan als je iedere dag vertelt wat je dwars zit. Denk niet dat je dan de mensen aan wie je het vertelt gaat irriteren! Want die willen juist weten wat er aan de hand is. 
 

Good luck en greetz❤️

Dankjewel!

 

Onnodige quote verwijderd door De Kindertelefoon i.v.m. overzichtelijkheid forum

Reputatie 3
Badge +1

Geen probleem! Als het gelukt is hoor ik het wel!😉

 

Onnodige quote verwijderd i.v.m. overzichtelijkheid forum

Geen probleem! Als het gelukt is hoor ik het wel!😉

 

Onnodige quote verwijderd i.v.m. overzichtelijkheid forum

Joe x

Reputatie 2
Badge +1

Hoi @Iemand0162 ,

Wat moeilijk zeg! Waarom kan je je vriend niet zien? Misschien is het juist een afleiding voor hem als hij jou eens ziet en samen even iets leuks doen. Of je nodigt m uit om bij jou te komen uit.  Ik hoop dat je hier iets aan heb.

Groetjes mij

Reageer