Skip to main content
Vraag

vriendin heeft mij verteld dat haar ouders haar slaan en schoppen.

• March 11, 2025
  • 2 reacties
  • 101 Bekeken

Forum|alt.badge.img

hey hallo ik weer.

Mijn vriendin laten we haar even N noemen wegens privecy.

ze heeft mij verteld dat haar ouders haar slaan en schoppen.

Ik schrok er enorm van en ik wist niet wat ik moet doen.

ik vind het heel erg zielig maar ze durfd het ook aan niemand te vertellen.

ik voel me enorm verandwoordelijk  ik weet dat het mijn schuld niet is, 

maar ik vergeef het mezelf nooit als er nog iets ergens gebeurd

hebben jullie misschien tips??

2 reacties

Heee,

Als eerste moet je weten dat ze zich waarschijnlijk super comfortabel bij je voelt door dit te zeggen. Dat is echt echt heel moeilijk, dus je bent heel belangrijk voor haar. Dit betekent waarschijnlijk ook dat ze het zei omdat ze gewoon even haar hart wilde luchten. Het is namelijk echt heel eenzaam om in je eentje rond te lopen met zo’n geheim. Waarschijnlijk verwacht ze ook niks van jou en vertelde ze het dus niet met het idee dat jij er actief iets mee moet gaan, maar dat kan natuurlijk wel. Zij is uiteindelijk degene die actie moet ondernemen, dus ik denk dat jij alleen gewoon kan zorgen dat je altijd voor haar klaar staat en altijd open bent om te praten. Als je het echt moeilijk vindt om niks te doen, kan je ook met haar praten en kijken of jullie bijvoorbeeld samen naar een docent ofz toe kunnen stappen. 

heel veel succes:)

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 4, 2025

Hoii ​@Serena.! Het is heel heftig om te horen dat je vriendin thuis wordt geslagen en geschopt. Het is heel goed dat je er voor haar wilt zijn, maar onthoud dat het niet jouw schuld is en dat jij het niet alleen kunt oplossen. Luister vooral naar haar zonder te oordelen en laat haar weten dat ze niet alleen is. Moedig haar aan om het te vertellen aan een volwassene die ze vertrouwt, zoals een mentor, vertrouwenspersoon of schoolpsycholoog. Je kunt zelf ook anoniem contact opnemen met hulpinstanties zoals het Advies- en Meldpunt Kindermishandeling (AMK) voor advies. Blijf haar steunen, ook als ze er nog niet klaar voor is om het aan anderen te vertellen. En zorg ook goed voor jezelf door met een volwassene te praten over wat jij meemaakt. 

xx liefs Wolf 🐺