Skip to main content
Vraag

Vrienden

• January 26, 2025
  • 1 reactie
  • 9 Bekeken

Mijn vriendin heeft al een maand een lief en zegt mij dat nu pas, ik ben al jaren bevriend met haar.

Ze zei het wel tegen andere vriendinnen is dat dan zo dat ik minder waard ben voor hun, ik vraag het me echt af.

Ze zei dan ‘ja van mijn lief mocht ik het niet vertellen’ dan vraag ik me af waarom ze dat dan wel tegen andere zegt en niet tegen mij.

1 reactie

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 4, 2025

Hey ​@Ine, dat voelt echt rot en verwarrend, snap ik helemaal. Het lijkt misschien alsof je minder belangrijk bent voor haar, maar vaak zit het toch anders. Misschien wilde ze het nieuws echt geheim houden omdat haar vriendje dat vroeg, en dan kiest ze soms de mensen van wie ze denkt dat ze het het beste kunnen bewaren of het minst erover zullen doorvertellen. Dat kan ook een kwestie zijn van vertrouwen, of gewoon hoe ze de situatie inschat.

Het betekent niet per se dat je minder waarde hebt voor haar, maar het is wel begrijpelijk dat je je gekwetst voelt omdat je al zo lang vrienden bent. Misschien kun je haar op een rustig moment vertellen hoe je je erbij voelt, zonder boos te worden, gewoon eerlijk zeggen dat je het jammer vindt dat je het zo laat hoorde en dat je je soms buitengesloten voelt. Zo geef je haar de kans om het uit te leggen en misschien begrijp je dan beter waarom ze zo deed.

Vriendschappen veranderen soms, vooral als er nieuwe relaties bij komen, maar het betekent niet dat je minder belangrijk bent. Het is gewoon even zoeken hoe alles goed kan blijven.

xx liefs Wolf 🐺