hallo iedereen, dit is mijn eerste topic, dus ik ga even wat vertellen, ik hoop dat jullie tips hebben, nou ja.. daar gaat ie: een vriend van mij, wilt heel graag weglopen van huis, zijn vader heeft hem 2 keer geslagen, er is veel ruzie bij zijn moeders huis (gescheiden ouders), en het gaat niet goed met zijn oma, en hij zit niet lekker in zijn vel… ik weet niet wat ik moet doen, hij heeft zijn wegloop routes al uitgestippeld, en heeft als spullen klaargelegd op plekken waar hij heen wilt lopen! hij vertelt dit soort dingen elke keer aan mij door, maar ik weet niet wat ik moet doen… ik denk dat hij vaak denkt aan zelfmoord, want zo komt het elke keer over… ik weet niet wat ik moet doen, moet ik iemand vertellen, moet ik hem helpen, help!? als iemand tips heeft, vertel het alstjeblieft want ik ben best hopeloos… nou goed, bye i guess!
Hoi
Wat een moeilijke situatie voor jou! We begrijpen dat je je zorgen maakt over deze vriend. Heel goed dat je hier hulp en steun zoekt. Hopelijk reageren andere forumleden ook nog.
Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je jouw vriend het beste kunt helpen.
misschien kunnen jullie samen een keer De Kindertelefoon bellen, waardoor jouw vriend zijn problemen kan bespreken?
Je vraagt je ook af of hij denkt aan zelfmoord. Jij, of jullie, kunnen voor hulp of ondersteuning altijd contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl. Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat. Ook wanneer jij je zorgen maakt over iemand anders, kun je hen bellen.
Veel sterkte!
Groetjes, Mariska
De Kindertelefoon
Hey
Ik begrijp dat je in een lastige situatie zit, net zoals je vriend. Maar weglopen is geen permanente oplossing. Hij moet hulp zoeken bijvoorbeeld op school zodat de school hulp kan geven
Liefs van mij
Reageer
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.