Vriend niet welkom thuis

  • 27 September 2018
  • 1 reactie
  • 92 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi,

Mijn broer vond ineens dat mijn vriend niet meer bij me thuis mag komen, om geen duidelijke reden. Hij viel mijn vriend aan en hij sloeg mijn deur in. Daar die situatie voelde ik me niet meer veilig thuis en ging bij mijn vriend en schoonouders wonen.
Mijn vader doet er helemaal niks aan.
Inmiddels woon ik nu al bijna een jaar bij mijn vriend en er is niks veranderd. Mijn vriend komt nooit meer bij mij thuis of naar verjaardagen met me, door mijn broer. Ik wil ook weer een keer naar huis maar dat kan niet. Het frustreert me enorm.

Met vriendelijke groeten,

weneii

1 reactie

Hey Weneii

Wat heftig dat je broer zich zo gedraagt. Hij heeft het recht niet om jou zo bang te maken dat jij het huis uitgaat. Nog vervelender is dat hij geen duidelijke reden aangeeft waarom hij je vriend niet bij jullie thuis wilde. Heb je het gezellig bij je schoonouders? Is het, ondanks de situatie, ok wonen daar?

Vervelend dat je vader helemaal niets doet aan de situatie. Is het een mogelijkheid dat een ander familielid eens met hem praat? Wie weet komt hij dan tot inzicht. Misschien kan een ander familielid helpen met de situatie tussen je broer en jou. Heb je een familielid, of een goede vriend(in), in gedachte die jullie hiermee zou willen helpen? Je zou ook zo een gesprek met je broer kunnen proberen aangaan, maar het is belangrijk dat iedereen veilig is.

Groetjes
Kenshin

Reageer