Skip to main content
Vraag

vriend in jeugdinstelling hulp nodig

• July 8, 2026
  • 1 reactie
  • 37 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik heb het idee dat er niet goed gezorgd wordt voor een vriend van mij die in zo’n jeugdinstelling zit. Hij heeft eetproblemen maar volgens mij kunnen ze daar niet goed mee omgaan. Ze laten hem gwn zitten daar met z’n eten alsof dat helpt. Eigenlijk zouden ze hem naar een diëtiste moeten sturen ofzo maar dat doen ze niet. Ze begrijpen hem ook niet echt, als hij boos is wordt ie mr op de grond vastgehouden en is er niemand die zich afvraagt hoe hij geholpen moet worden. Hij is somber doet zichzelf pijn etc en hij heeft wel een psychiater maar hij heeft mensen nodig die om hem geven. Iemand naar z’n kamer sturen is niet genoeg. Als iedereen alleen maar jou behandelt als een lastig persoon ga je toch nooit weten wat liefde is? Dan snap ik dat ie moeilijk gedrag vertoont. Ik had zelfs van hem gehoord dat een medewerker hem in z’n nek had gebeten en dat ze voor de grap een lepel in z’n arm hadden geduwd. Hij heeft scoliose en hij was bij mij ik had hem een stuk terug geholpen met fietsen maar toen moest ik ook naar huis en ze bleven maar aandringen dat hij zelf maar moest gaan maar hij had heel veel pijn. Waarom komen ze hem dan niet gwn ophalen ofz? Ook laten ze hem volgend jaar niet naar school gaan mr moet hij per se naar een zorgboerderij vanwege gedrag. Hij wil mbo doen en zo wordt dat vrij moeilijk. Ze luisteren niet naar hem als hij dat aangeeft. Ik wil dit melden mr idk waar en hoe dat moet.

1 reactie

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+9
  • Topper
  • July 8, 2026

Hey ​@MM7 ,

Wat heftig, ook voor jou :(  Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik dit ook niet precies weet, maar volgens mij heeft hij wel het recht om naar een huisarts te kunnen buiten die instelling om. Misschien is dat een idee? Niet alleen voor zn eetstoornis maar ook dat hij kan zeggen hoe het er daar aan toe gaat. 

Je zou ook eens hier kunnen kijken: 

Lief dat je hem wilt helpen ❤