Vraag

vriend heeft hulp nodig, thuissituatie slecht

  • 19 July 2022
  • 3 reacties
  • 73 Bekeken

Badge

hoi, ik heb een vriendin van 17 jaar en zij heeft mij gevraagd om hulp maar ik weet niet zo goed wat ik moet doen… ik weet niet haar hele thuissituatie maar ik weet wel dat het best ernstig is. haar ouders zijn erg streng en haar moeder schreeuwt altijd en gebruikt geweld. hierdoor is haar mentale gezondheid ook heel slecht en heeft ze vorige week een zelfmoord poging gedaan (gelukkig niet gelukt). ze is echt wanhopig en wilt zo snel mogelijk uit huis, maar ze weet niet hoe en waar ze dan heen kan. haar ouders gaan hier ook geen toestemming voor geven. ze is erg bang dat haar ouders er achter komen dat ze hulp heeft gezocht, want haar moeder bedreigt haar altijd en zegt dat ze haar leven gaat nemen… ik heb al met veilig thuis gebeld en zij zeiden dat ze het beste naar de huisarts kan gaan maar dat durft ze niet. en ik denk dat er ook meer spoed bij ligt en dus sneller iets moet gebeuren want ze heeft nog steeds erge zelfmoord gedachtes en ik wil haar niet kwijt :( kan iemand mij helpen ?? heel erg bedankt 


3 reacties

Reputatie 4
Badge +3

hi

je kan aan haar voorstellen dat jullie samen naar de huisarts gaan, dan is het misschien wel wat makkelijker om te gaan voor haar. Je vriendin is boven de 16, dus de huisarts mag niks tegen haar ouders zeggen over wat zij bespreken met elkaar als zij dat niet wil, zeg dat tegen haar en dat ze daarom niet bang hoeft te zijn. Als ze op het punt staat om weer een zelfmoordpoging te doen of zichzelf iets anders aan te doen (snijden bijvoorbeeld) moet ze DIRECT 112 BELLEN!!! Dat heeft de huisarts en psycholoog ook tegen mij gezegd dat ik dat moest doen als ik dat heb (zit zelf in depressie). Wat ik altijd doe als ik een hele heftige zelfmoordgedachte heb is een motivational speech luisteren, dat kun je gewoon op youtube zoeken (is wel in het Engels, weet niet of dat een probleem is maar anders kan ze ook nog onderaan ondertiteling aanzetten). En je kan aan je ouders de situatie uitleggen en dan vragen of ze misschien een tijdje bij jullie kan blijven (of misschien een ander familie lid) totdat er een goede oplossing is gezocht. 

hopelijk heeft dit een beetje geholpen

:)

EEM37

Badge

dankjewel ik zal het aan haar voorleggen :) heel erg bedankt ik hoop echt dat het snel beter gaat met haar… ze kan helaas niet bij mij thuis terecht en ze heeft verder ook niemand waarbij dat kan dus dat is nog wel even zoeken dan, maar ik hoop dat we er uit komen dus heel erg bedankt !!

@EEM37 

@HA-anoniem 

Helemaal mee eens, ik wil zelf alleen even toevoegen dat ze ook 113 kan bellen, de zelfmoordpreventie. Daar zijn mensen speciaal getraind voor dit soort situaties :)

 

Onnodige quotes verwijderd door De Kindertelefoon.

Reageer