Vraag

voogdij

  • 15 February 2023
  • 2 reacties
  • 31 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi hoi,

Zoals eerder bescheven staat in mijn topics zit ik hier dus echt al meer dan 2 jaar mee. Ik wil echt graag uit huis. Er is altijd ruzie en geschreeuw en huis is een bende.  Ik ben inmiddels 17 en kan niet op mezelf wonen want ja geen geld en kamertraining trekt me ook niet aan. Dus mijn zus zei kom bij mij wonen. Dan heb ik gewoon zolder voor mij alleen en heb het altijd gezellig met haar en er zit 15 jaar leeftijd verschil tussen ons. Alleen weet ik niet waar ik dit moet aan vragen? Mijn moeder weet hier overigens niks van af want dan wordt ze boos en zegt ze dat ik NU op straat moet. Dus ik wil het met iemand over hebben die er verstand van heeft. Mijn zus zei dat ik naar de huisarts moest bellen en daarmee afspraak maken want is beroepsgeheim enzo. Maar hebben jullie ervaring dat jullie bijvoorbeeld pleegkind van je zus werden of geadopteerd? En weten jullie wat hier allemaal voor nodig is? En wat moet ik tegen de huisarts zeggen als ik ze opbel? 


2 reacties

Reputatie 7
Badge +15

ja, de huisarts kan, je kan ook “een tijdje bij je zus gaan logeren” aangezien je toch binnen 1 jaar 18 wordt…. 

 

Mij_Niet_Gezien

Hoi @saar23 ,

 

We lezen dat je in een lastige situatie zit en wat goed dat je op het forum om hulp vraagt. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

 

Sterkte en succes.

 

Groetjes,

 

Noa, De Kindertelefoon

Reageer