Vraag

voel me rot door men ouders

  • 24 November 2019
  • 1 reactie
  • 43 Bekeken

Badge

hey allemaal

ik voel me echt rot door men ouders

ze schelden me uit en als ik iets mis doe dan roepen ze me zon beetje doof. 

men vader is een keer zo boos geworden dat hij men engelsboek in heel veel stukken gescheurd heeft. 

ik moest toen maar tegen meneer gaan uitleggen wat er is gebeurt. 

ze zagen altijd over men punten maar ik heb op alle vakken meer dan voldoende behalve Frans en wiskunde. maar bij wiskunde is dat normaal, ik heb dyscalculie.  en frans is gewoon moeilijk. maar als ik dat tegen hun zeg dan worden ze weer kwaad en dan pakken ze mijn gsm af. ik vind dat echt niet kunnen, want dat is mijn eigendom. en mijn moeder moet mijn toegangscode weten, maar dat vind ik schending van de privacyrechten. 

kan iem aubbbbb helpen?! 

groetjes KlavertjeVier


1 reactie

Hey,

Wat zei je Engels docent toen je uitlegde wat er was gebeurd? Misschien kan hij je verder helpen omdat hij al weet wat er bij jou thuis speelt. Heb je je mentor er al over verteld? In ieder geval is het goed dat je je verhaal deelt.
Dat je ouders tegen je schreeuwen is niet oké. Ze mogen je niet uitschelden. Dat is kindermishandeling, maar dan verbaal! Je ouders hebben misschien een plicht om ervoor te zorgen dat je je huiswerk maakt, etc., maar dan nog: ze mogen je nooit uitschelden en ze mogen je ook niet naar beneden halen. Je doet immers je best. Soms is het normaal dat ouders je GSM afpakken of dat ze je toegangscode weten, maar je hebt ook recht op plezier af en toe. Anders word je leven heel erg stom en kun je depressief worden.
Kun je er met je mentor over praten? Hij zou misschien een gesprek kunnen voeren met jullie alle drie en jou beter helpen dan je ouders met school. 

Groetjes,

Geen_Naam


 

Reageer