vinden jullie dat me ouders te streng zijn?

  • 25 September 2019
  • 2 reacties
  • 306 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Mijn ouders zijn iets te streng en ze willen altijd dat ik alles perfect doen en mijn ouders staan nooit aan mijn kant. Bijvoorbeeld als een leraar me eruit stuurt voor een domme reden en dan vertel ik het aan mijn moeder dan staat ze ALTIJD aan mijn leraars kant en begint me volledig uit te schelden en naar me te schreeuwen. Ik krijg er stress van. Soms denk ik dat ik ADHD Heb en volgens mij heb ik dat ook. Maar mijn ouders zeggen van niet omdat ik een test had gedaan toen ik 4 of 5 jaar was. Maar ik denk wel dat ik ADHD Heb. Maar goed. Ik mag nooit naar de stad. Ik mag nooit in de pauze de school verlaten en eten halen. Ben 14 jaar bijna 15 en ik moet om 10 uur naar bed. Ik mag in de ochtend niet op mijn telefoon en anders komt me vader me telefoon inpikken. Me vader heeft me ook geslagen en op me gespuugt. Mijn vader is gewoon gestoord na mijn mening en je kunt gewoon nooit een argument geven ook al is de argument goed want hij luisterd nooit en begint gewoon te schreeuwen. Ik mag nooit later dan half 6 thuis komen bij vrienden ook al is me vriend jarig. Ik ben letterlijk de eerste die naar huis gaat. Na mijn gevoel houden me ouders me tegen op alles. Mijn cijfer lijst is heel goed ik sta een 7.6 gemiddeld en als er 1 onvoldoende op komt doet me moeder heel telleurgesteld en als het 2 keer komt doet me moeder super boos en begint ze te schreeuwen. Mijn moeder staat nooit aan mijn kant en mijn vader is gewoon gestoord. En ik kan niks bereiken in mijn leven op dit manier. Ik ben gewoon jaloers op me vrienden dat ze zoo veel mogen. Hebben jullie tips?

2 reacties

Heyo,

Dat je ouders je uitschelden omdat je iets verkeerd deed naar hun mening, en je vader je slaat en bespuugd is absoluut niet oke. Dat kan gewoon niet.

Je ouders mogen zeker wel streng zijn. Boos zijn als je de klas uit wordt gestuurd, of als jij bijvoorbeeld eigenwijs, of misschien wel een grote mond hebt. Dat vind ik zeker niet slecht van ze. Maar je kan ook boos worden op iemand en duidelijk maken wat je ervan vind zonder dat je erbij moet schelden.

Ik ben 16 nu en me opa en oma willen ook dat ik om 22.30 ga slapen. Ik doe het niet vanwege dat ik ma, wo, en vrijdag games stream samen met paar goede vrienden uit Engeland. Ik heb samen met ze afgesproken dat ik na 23.00 stil ben, en dat ik niet langer dan 1.00uur door game. De andere dagen ga ik gewoon om 22.30 naar bed en hou ik me mond dicht.

Waarom mag je in de ochtend niet op je telefoon?

Later doorgaan met vrienden zou ik is met ze bespreken als ze in een goede mood zijn. Je zou bijvoorbeeld kunnen voorstellen dat je 22.00 thuis bent of misschien wel 21.00 . Mijn opa en oma doen er niet heel moeilijk over. Maar die willen wel dat ik voor 22.00 thuis ben, en als het later wordt bel ik ze even op of stuur een berichtje.

Over dat telleurgesteld en boos worden over een onvoldoende oh dat ken ik heel goed. Me opa heeft zoiets van zolang de herkansing maar goed is vindt ik het best. Een SO vroeger zei die altijd van zorg ervoor dat je de volgende keer die cijfer ophaalt.

Oma daarin tegen doet bij elke onvoldoende of ik al gezakt ben. En srs me oma gaat de gehele dag aan mij vertellen hoe jammer ze het vind. En als dan de 2e onvoldoende ook nog is komt. Nou dan is me oma net zo boos. Dan moet ik elke dag na het eten om 19.30 bij me oma aan tafel zitten en gaan we leren.

Ik ben ook is heel boos op hun geweest dat ik dingen niet mocht doen die me vrienden wel mochten. Maar het heeft me niet anders gemaakt. Ik denk dat je dat later wel gaat begrijpen.

Voor nu praat er is over met je ouders. Of met iemand anders. Misschien iemand die je ouders kunnen overhalen.

See ya!
Spookyzx.
Reputatie 3
Badge +3
Hallo,

nee dat is niet normaal. Weten je vrienden hiervan? Of als dat een beetje ongemakkelijk is je mentor misschien? Het werkt namelijk altijd om te praten, dan kan er iets aan gedaan worden. En aangezien je met je ouders niet kan praten (wat volkomen aan je ouders ligt, niet aan jou) moet je dat met iemand anders bespreken. Als het heel erg word (of volgens jouw mening al te erg is, want dat weet alleen jijzelf) zou je kunnen kijken of je misschien bij een familielid kunt wonen, want, zoals je al zei, zo kun je nooit iets bereiken. Wat vinden je vrienden ervan dat je altijd als eerste weg bent?

Dat je vader je geslagen en bespuugd heeft is al helemaal niet normaal, als dit aanhoud en erger word zou ik zelfs contact opnemen met de kinderbescherming.

Kijk, dat je ouders teleurgesteld zijn/en of boos worden is volkomen normaal, maar dat hoeft niet op deze manier. Terug brutaal doen zou ik al helemaal niet doen want daar bereik je niks mee. Ik weet op het moment niks anders meer waar ik je op dit moment mee zou kunnen helpen, dus ik hoop dat ik je hiermee zoveel mogelijk geholpen heb. En ik zag dat @Spookyzx ook al een hoop tips gegeven had dus ik wens je succes!

Doei!

Gr. Iwemw

Reageer