Vraag

Vgm mishandelt mijn moeder mij en mijn (half) zus

  • 27 October 2022
  • 5 reacties
  • 156 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Hoi allemaal,

 

Volgens mij mishandelt mijn moeder mij en mn zus. Waarom ik hier aan twijfel is omdat ze (2x) gescheiden is, en ze voor 2 kinderen moet zorgen, 4 paarden, 2 honden, een huis en ze heeft een hele drukke baan. Nou moet ik zeggen dat mijn zus en ik ook niet de makkelijkste kinderen waren (veel zuren enz) Maar vriendinnen zeggen dat als ze vakantie heeft of als ik en mijn zus bij onze vaders zijn, dan is ze een stuk rustiger en sinds ik dat weet probeer ik echt veel liever te zijn/worden.

 

Maar nu heel even waarom ik denk dat ze me mishandelt:  Ik en mijn zus moeten (bijna) alle klusjes doen, denk aan stofzuigen, de was, schoonmaken, honden uitlaten, etc. Als ze boos is gooit ze ook dingen, ze heeft ook een x de tablet naar de tv gegooid, ze heeft mijn zus haar telefoon op de grond gegooid en erop gestaan terwijl haar vader de telefoon had betaald, ze heeft een x mijn telefoon in de prullebak gegooid.         En het ergste vind ik nog ook: Ze mishandelt soms ook onze dieren :( Dat breekt altijd echt mijn hard als ik dat aan moet zien.

 

Ze heeft mij en mijn zus ook wel is op straat gezet, maar dan liepen we naar mijn beste vriendin, die woonde 5 minuten verderop, maar haar moeder zei op het gegeven moment dat dat niet meer mocht, omdat zij iedere x mijn moeder op haar dak kreeg, iksnap het wel dat ze dat dan liever niet heeft.

 

Ze kan ook zeker heel lief zijn! Alleen dat is niet zo vaak.

Vinden jullie dit mishandeling? Of niet?

 

kleine PS: ik heb allemaal sneeën in mijn arm staan (wel door mezelf, maar toch)


5 reacties

Reputatie 1
Badge

Het is me gelukt, ik heb nu 3x per week gesprekken met mijn mentor en ik ga binnenkort kennis maken met iemand die voor de jeugdzorg werkt bij ons op school,  ik ben benieuwd, maar het zal ook wel heel erg helpen denk ik...😬

Reputatie 6
Badge +5

Ik denk dat je iemand in vertrouwen moet nemen. Het liefst een volwassene! Misschien is er wel een docent op school die je vertrouwt! Ook zou ik extra lief zijn voor je moeder, want ik denk dat dat de sfeer een heel stuk kan verbeteren!

Ik snap dat je je een beetje af wil wenden van je moeder, maar ze blijft je moeder. Natuurlijk moet je hulp zoeken als het niet goed gaat! Ik snap dat het soms twijfelachtig is en je moet het van dag tot dag bekijken. Praat met iemand over de goede en de slechte dagen, misschien kunnen jullie samen tot een conclusie komen!

Ik hoop dat dit helpt! xxx

Reputatie 5
Badge +4

Hoi @TAnoniem , 

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

Groetjes, JanneB van De Kindertelefoon

Hi lieve @TAnoniem ,

Wat ontzettend heftig voor je zeg. Het is moeilijk om voor ons te zeggen of dit wel of geen mishandeling is, zelf ben ik daarin natuurlijk ook geen expert. Maar oké dat ze jou, jouw zusje en jullie huisdieren zo behandeld? Dat is het zeker niet.

Wel denk ik het dat het belangrijk is voor jullie om even aan de bel te trekken. Neem iemand in vertrouwen (misschien de moeder van jouw beste vriendin) en kijken of jullie met zijn drietjes wat actie kunnen ondernemen. We kunnen aan je merken dat het niet goed gaat, wanneer je benoemd dat je doet/deed aan zelfbeschadiging en je verdiend het écht om veilig te zijn en veilig op te groeien. <3

Ik hoop dat jullie er niet samen mee blijven zitten! Heel veel sterkte en succes. Trots op jullie.

Liefs, Junia

Reputatie 7
Badge +17

Hoi. Ja dat is wel erg en jullie ervaren het als mishandeling.  Wat zegt ze zelf? Of kun je er op een rustig moment niet over praten?  Kun je een tante of oom in vertrouwen nemen of opa en oma bijv.?  Misschien kun je eens met de kindertelefoon bellen of chatten voor een goed advies. Want jij hebt er last van en zit ermee dus mag je best hulp zoeken. Veel sterkte in elk geval ik hoop dat het verbetert !

Groetjes liefs Julian X

Reageer