Vraag

vervolg vorige topic: heimwee en al me geld kwijt en nieuw probleem

  • 27 August 2021
  • 1 reactie
  • 31 Bekeken

Reputatie 1
Badge +2

 hee jullie wouden dat ik jullie op de hoogte nog zou houden van de vorige topic.  Hier komt ie

Hee ik ben vanochtend thuisgekomen, het ging heel normaal daar was ik wel blij me, ik heb meteen alles uitgepakt, mama had een cadeau voor die vader gekocht om hem te bedanken, ik zat toen een beetje voor me uit te staren, ik heb die nacht nog wel oké geslapen maar wel met een rot gevoel, toen de vader en mijn vriendin weer weg waren had m'n moeder een verassing: mijn bestie mocht vanacht blijven logeren, ik me bestie appen, mijn bestie is vanmiddag gekomen, 

(het is nu snachts) we kregen 50€ en we mochten boodschappen halen omdat we een taart mochten bakken en pizza's eten. We hebben daarvan 30€ opgemaakt voor al de ingrediënten, mijn bestie had nog 10€ en daar hebben we allemaal lekkers van gekocht met het idee om lekker snachts te snoepen!! Mijn bestie en ik hebben een traditie dat we tot 3u in de nacht opblijven. Onze ouders weten daar niks van , maar het is altijd super gezellig. Het begon goed, we gingen om 21.00 naar boven, en ja toen hebben we film gekeken en gekletst.  

 

22.00 m'n moeder roept af en toe dat we moeten slapen. Maar we gaan lekker spelletjes doen! 

23.00 me bestie heeft dorst en we gaan naar beneden voor Water. 

00.00 mijn moeder is nu heel erg chagrijnig omdat we nog steeds niet slapen. 

01.00 mijn bestie en ik kunnen onze lach niet inhouden, en krijgen slappe lach. 

01,30 we gingen ff naar beneden. Toen we boven waren kwam me moeder met een slaperig hoofd dat we moeten ophouden en dat dit niet de afspraken zijn.  Ik kom met ene verhaal dat ik van de trap ben gevallen en daarom zo een kabaal (niet waar)

02.00 mama is echt boos en me bestie vind het vervelend maar grappig te gelijk, ik voel me schuldig. 

02.30 ik vertel me gevoelens aan me bestie en ze begrijpt dat ik me schuldig voel.  (Ik voel me vooral schuldig omdat mama zo ons best doet zodat wij het leuk hebben ze heeft €30 uitgegeven voor ons) en we besloten om 15 minuten helemaal stil te zijn.   

 

 We hebben besloten om een nachtje doorte halen. 

 

Ik voel me vervelend want mama is boos en ik voel me schuldig. Kan iemand helpen?

 

 

 


1 reactie

 hee jullie wouden dat ik jullie op de hoogte nog zou houden van de vorige topic.  Hier komt ie

Hee ik ben vanochtend thuisgekomen, het ging heel normaal daar was ik wel blij me, ik heb meteen alles uitgepakt, mama had een cadeau voor die vader gekocht om hem te bedanken, ik zat toen een beetje voor me uit te staren, ik heb die nacht nog wel oké geslapen maar wel met een rot gevoel, toen de vader en mijn vriendin weer weg waren had m'n moeder een verassing: mijn bestie mocht vanacht blijven logeren, ik me bestie appen, mijn bestie is vanmiddag gekomen.

Fijn dat het toch nog somewhat goed is afgelopen. Je moet maar even besluiten hoeveel waarde je aan die vriendschap hecht. Leuk dat je bestie mocht komen logeren! Dat helpt je er ook wel een beetje bovenop.

Ik voel me vervelend want mama is boos en ik voel me schuldig. Kan iemand helpen?

Hmm, het is natuurlijk niet zo ontzettend handig om zo lang door te blijven gaan als je veel kabaal maakt. Echter, ik kan niet zeggen dat ik het niet begrijp. ;)

Ik begrijp op zich wel dat je je wat schuldig voelt - goed dat je dat ook heb aangegeven bij je bestie. Voor nu is het misschien handig om even je excuus aan te bieden aan je moeder. Je kan bijvoorbeeld iets zeggen in de trant van: ‘Sorry dat we zolang opbleven en zoveel kabaal maakten. We hadden het iets te gezellig maar zullen volgende keer niet zo doen.’ Ik vermoed dat je moeder het wel begrijpt. Probeer er dan volgende keer ook wel iets beter op te letten. :)

Succes!

Reageer