Skip to main content
Vraag

verplicht matten stofzuigen

• May 17, 2025
  • 7 reacties
  • 96 Bekeken

Forum|alt.badge.img+1

Hey ik ben een meisje van 15 jaar en ik moet verplicht elke zaterdag alle matten in het huis stofzuigen zijn er meer meiden of jongens die dit moeten doen?

En hoor je dat al op deze leeftijd te moeten doen?

7 reacties

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • May 17, 2025

Hey! Ja het is niet altijd leuk dat huishoud gedoe. Ik ben alleen met mijn moeder ( zus is uit huis, vader niet bekend)  en ik moet ook met van alles meehelpen. Nou komt dat ook wel omdat ik "handig" ben met dingen repareren enzo maar ook omdat ik zo wordt opgevoed. Ze zegt dan van ja later moet je dat ook allemaal doen. Eig moet ik bijna alles wel behalve ramen lappen want dat vind mn moeder zelf erg leuk 🤔 .  Ik ben eraan gewend maar soms komt het niet uit en sommige dingen zijn gewoon niet leuk maar moeten toch (wc, afwas). Afstoffen vind ik het vervelendste en duurt erg lang 😁. En bladeren vegen 🫣 vind ik zo oersaai. Met de bladblazer vind ik dan wel weer leuk. Misschien kun je er verhaaltjes bij bedenken als je het moet, om het zogenaamd leuk te maken. Het moet immers toch. 

Liefs Tover xxx

• May 17, 2025

Sorry ik doe geen hol thuis.

Ja, soms de vaatwasser of iets bakken / koken. O en soms mijn eigen kamer stofzuigen maar dat is het wel

Forum|alt.badge.img+1
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • May 19, 2025

Sorry ik doe geen hol thuis.

Ja, soms de vaatwasser of iets bakken / koken. O en soms mijn eigen kamer stofzuigen maar dat is het wel

Ah oké hoezo hoef jij niks te doen dan?

En moet je wel taakjes op school doen?

girlvan_
Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • May 20, 2025

Hey! Ja, ik moet ook wel eens helpen met stofzuigen hoor, maar meestal niet elke zaterdag. Het verschilt echt per gezin. Soms vinden ouders het fijn dat je meehelpt in huis, ook als je al wat ouder bent. Het is wel een beetje veel als het elke week moet, maar ja, het hoort er soms gewoon bij denk ik. Hopelijk vind je er toch een beetje een fijn moment van! 💗

Forum|alt.badge.img+1
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • May 23, 2025

En vind je dat leuk om te doen?

• May 23, 2025

Mijn broer en ik hebben nooit verplichte taken/klusjes gehad thuis. Het sprak wel voor zich dat we met dingen meehielpen, zoals de afwas doen, tafel dekken, onze eigen kamers stofzuigen.

Ik vind dat je met 15 best wat mee kan helpen in het huishouden. Waarom zouden je ouders dat allemaal alleen moeten doen? Ik ben het ook wel eens met de moeder van ​@Tover01  Later moet je het ook allemaal zelf doen. Nu kun je mooi een beetje leren hoe het allemaal werkt.

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 8, 2025

Ja zeker, ik moet ook klusjes thuis doen. Schoonmaken, stofzuigen, tafeldekken, koken. Ik doe best wel veel thuis. Dat is normaal. Zeker als je 15 bent. 

xx liefs Wolf 🐺